قتلگاهی بنام القصیر یا سه راه مرگ در جوسیه

قتلگاهی بنام القصیر یا سه راه مرگ در جوسیه
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 14:15

پاکسازی القصیر از وجود گروه های مسلح تروریستی، نقطه آغاز شکست آنها در همه سوریه بود، این منطقه مرزی که سال گذشته میلادی در عملیات مشترک ارتش و نیروهای حزب الله لبنان از وجود عناصر وابسته به القاعده و گردان های فاروق پاکسازی شد، همچنان مورد توجه گروه های مسلح است و آنها تلاش می کنند تا به زعم بار دیگر این منطقه را تصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه های مسلح پس از تسلط ارتش سوریه بر حومه شهر القصیر به حومه شرقی شهر حمص – مرکز استان حمص - و مناطق اطراف کوه های القلمون از جمله النبک، قاره و یبرود فرار کردند. شهر القصیر منطقه مهمی برای گروه های مسلح بود زیرا تجهیزات و افراد مسلح را از این شهر به مناطق بسیاری در سوریه مانند استان ریف دمشق می فرستادند. 
درگیری های شهر القصیر روحیه گروه های مسلح را بسیار کاهش داد زیرا اتاق های عملیات خود را از دست دادند و در پی تسلط ارتش بر این شهر، حومه آن و بستن همه گذرگاه های مرزی بیش از 50 بار برای نفوذ به این شهر تلاش کردند. ارتش سوریه همچنین هزاران فرد مسلح را در استان ریف دمشق خصوصاً در منطقه القلمون محاصره کرده است و گروه های مسلح تلاش می کنند که اعضای تحت محاصره خود را در این استان و حومه شرقی شهر حمص نجات دهند .    
ارتش سوریه موفق شد با تاکتیک کمین گذاری؛ مانع نفوذ گروه های مسلح از مناطق متعددی مانند عرسال، جوسیه، مشاریع القاع، النعیمات، العبودیه، وادی خالد و حومه منطقه تلکلخ به القصیر شود و بدین ترتیب گروه های مسلح نتوانستند طرح بندر بن سلطان را مبنی بر تسلط بر القصیر عملی کنند.
هنگامی که یک انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در میان ساکنین شهر الهرمل لبنان منفجر کرد، ده ها فرد مسلح تلاش می کردند که با گذشتن از منطقه جوسیه به مناطق حومه شهر القصیر نفوذ کنند.
سایت خبری العهد به نقل از منبعی نظامی گزارش داد: موفقیت ارتش سوریه در اجرای تاکتیک کمین گذاری در غوطه شرقی (حومه شرقی شهر دمشق)، حومه القصیر و حومه منطقه تلکلخ و غیره باعث شده که گروه های مسلح نتوانند آزادانه تردد کنند و تجهیزات نظامی و نیروهای مسلح را به بسیاری از مناطق برسانند .  
این منبع نظامی افزود: اصرار گروه های مسلح برای نفوذ به القصیر نشان می دهد که این گروه ها به درخواست آمریکا و عربستان به هر نحو ممکن می خواهند با نفوذ به این شهر پایگاهی برای خود ایجاد کنند و بحران سوریه را بیش از این طولانی کنند و این در حالی است که ارتش به پیشرفت موفقیت آمیز خود در حلب و دیگر مناطق ادامه می دهد .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها