دیلی تلگراف: ژنو 2 بدون ایران شکست خورده است

دیلی تلگراف: ژنو 2 بدون ایران شکست خورده است
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 14:35

روزنامه دیلی تلگراف با اشاره به نقش آفرینی ایران در بحران سوریه تاکید کرد: هرگونه توافق احتمالی در اجلاس ژنو 2 درباره سوریه بدون موافقت ایران به موفقیت نخواهد رسید.

روزنامه ديلي تلگراف در مقاله اي با عنوان "معماي صلح سوريه" نوشت: تلاش براي گردهم آوردن همه طرف هاي ذيربط در جنگ سوريه برسر ميز مذاكرات به نظر مي رسد كه به مانند تلاش براي گردهم آوردن پازل هاي یک معما باشد.

نویسنده سرمقاله این روزنامه راستگرای انگلیسی در ادامه نوشت: با توجه به عدم مشاركت ايران در اجلاس ژنو 2 درباره سوريه، اين كشور هرگز به هرگونه نتايج مذاكرات خود را مقيد نخواهد دانست؛ باوجود اينكه ايران از مهمترین و اصلی ترین كشورهاي تاثير گذار در زمينه سوريه است.

اين روزنامه به يك سري نكات مهم در زمينه بحران سوريه اشاره كرد و از جمله نوشت: شايد مخالفان سوري دوست نداشته باشند اما بايد ايران در هر گونه توافق احتمالي شركت باشد.

ديلي تلگراف با اشاره به نقش آفريني ايران در زمينه بحران سوريه تاكيد كرد: هيچ توافقي بدون موافقت ايران به موفقيت نخواهد رسيد.

گفتنی است این روزنامه روز گذشته نیز در مقاله ای به حضور گسترده جوانان اروپایی در سوریه و آموزش نظامی آنها توسط القاعده پرداخته و آن را خطری برای آینده کشورهای این قاره ارزیابی کرده بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها