انتقاد نماینده عراقی از دعوت عربستان به ژنو2

انتقاد نماینده عراقی از دعوت عربستان به ژنو2
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 17:14

بغداد (العالم) - نماینده پارلمان عراق از دعوت عربستان به نشست ژنو 2 برای حل بحران سوریه انتقاد و تاکید کرد که نباید از کشورهای حامی تروریسم برای شرکت در این نشست دعوت می شد.

محمد العقیلی روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: عربستان هدایت کننده، قطر حامی مالی و ترکیه دستیار اجرایی گروه های مسلح تروریستی در عراق هستند.

نشست یک روزه ژنو2 برای حل سیاسی بحران سوریه، 22 ژانویه (چهارشنبه 2 بهمن ماه) در شهر مونترو در سوییس برگزار می شود.

عقیلی افزود: مدارک زیادی وجود دارد که ثابت می کند بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از تروریسم در عراق حمایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اظهارات مسوولان بلندپایه آمریکایی، اعتراف تروریست های دستگیر شده و اظهارات مقام های سعودی حاکی از حمایت ریاض از تروریسم در منطقه و عراق است.

عقیلی ادامه داد: اعترافات جنایتکاران القاعده و تشکل های وابسته به این سازمان حاکی از حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه عربستان از آن هاست.

عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: حجم زیادی تجهیزات نظامی، انواع سلاح و کمربند انفجاری از مرز عربستان وارد عراق شده است.

وی افزود: بغداد در آینده نزدیک پیشنهادی را برای مجازات کشورهای حامی تروریسم به شورای امنیت ارایه خواهد کرد.

عقیلی گفت: نبرد کنونی در منطقه بین دو گروه است؛ گروهی که با حمایت از تروریسم و گروه های تکفیری و ایجاد جنگ مذهبی برای تامین منافع "اسراییل" در منطقه تلاش می کند و گروه دیگر که به دنبال تامین منافع فلسطین، رد سلطه صهیونیسم و برقراری آرامش در منطقه است.

Mal-21-00:15

پربیننده ترین خبرها