روزنامه سعودی:

سیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر می شود

سیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر می شود
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 19:13

العالم - روزنامه سعودی "الحیاة" نوشت: وزیر دفاع مصر در چند روز آینده برای اعلام نامزدی انتخابات ریاست جمهوری استعفا خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، الحیاة به نقل از منابع آگاه خود افزود: ژنرال عبد الفتاح سیسی تصمیم نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری را با توجه به " درخواست های گسترده مردمی، نشانه های موافقت کشورهای عربی بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و بعد از بررسی دقیق واکنش های احتمالی غرب بویژه آمریکا "اتخاذ کرده است.

عربستان سعودی حامی حکومت نظامیان در مصر و مخالف اخوان المسلمین است و از اقدام ارتش در برکناری مرسی نیز آشکارا حمایت کرد.

الحیاة درباره واکنش آمریکا به نامزدی سیسی خاطر نشان کرد: بررسی ها در این باره به این جمع بندی رسیده است که سیسی بخشی از معادله عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری های آمریکا شده و علاوه بر دولت، محافل دیگری در داخل آمریکا از جمله پنتاگون از این اقدام ژنرال استقبال می کنند.

این روزنامه سعودی با اشاره به موافقت ارتش مصر با نامزدی ژنرال سیسی نوشت: نیروهای مسلح مصر به نشانه قدردانی از نقش فرمانده خود درحفظ وحدت این نیروها و سیاست ها و تدابیری که برای حفظ کشور از مخاطرات اتخاذ کرده و نیز با اعتماد به توانایی او برای اداره کشور از نامزدی اش حمایت کرده اند.

بر اساس این گزارش ژنرال سیسی در سخنرانی آتی خود خطاب به مردم مصر ضمن اعلام نامزدی اش برنامه انتخاباتی خود را نیز اعلام خواهد کرد.

الحیاة پیش بینی کرده است تبلیغات انتخاباتی وزیر دفاع مصر معطوف به اجرای شعارهای "انقلاب 25 ژانویه" و "انقلاب 30 ژوئن" باشد.

این روزنامه سعودی  درباره محتوای سخنرانی مزبور می افزاید: سیسی تاکید خواهد کرد که هیچ گروه، حزب یا جنبشی را از فعالیت سیاسی کنار نخواهد زد، مگر  بر اساس احکام قضایی.

پربیننده ترین خبرها