رایزنی هیاتی از مخالفان بحرین در اروپا

رایزنی هیاتی از مخالفان بحرین در اروپا
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 22:20

العالم - به دنبال ادامه سرکوب مخالفان توسط نیروهای آل خلیفه و خودداری از پذیرش صدای انقلاب ، هیاتی از گروه های مخالف با سفر به اروپا به رایزنی با شخصیت های سیاسی اروپایی در باره قیام مردم بحرین می پردازند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، هیات متشکل از نمایندگان گروه های مخالف بحرینی دیدارهایی با نمایندگان مجالس و شخصیت های سیاسی کشورهای اروپایی در لندن، پاریس ، برلین و بروکسل انجام می دهند.  

این هیات را رضی الموسوی، دبیر کل جمعیت وعد، عبد النبی سلمان، دبیر کل جمعیت المنبر التقدمی و علی الاسود و عبد الجلیل خلیل، از جمعیت وفاق همراهی می کنند.

بر اساس این گزارش اقدام سران رژیم آل خلیفه به ممنوع السفر کردن شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت وفاق، مانع حضور وی در این هیات شد.

هیات گروه های مخالف بحرین تاکنون با مسوولانی از دفتر[سیاست] خارجی، کمیسیون امور خارجه پارلمان و گروه حقوق بشر انگلیس دیدار کرده است.

گفتنی است کمیسیون امور خارجه پارلمان انگلیس به تازگی از "روند اصلاحات" در بحرین انتقاد کرده بود.

دیدار با مسوولانی از وزارت امور خارجه آلمان نیز از برنامه های امروز هیات مزبور بوده است.

این هیات قرار است فردا، چهارشنبه، نیز از مقر اصلی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و با برخی از مسوولان سیاست خارجی این اتحادیه ملاقات کند.

هیات مزبور پنجشنبه از دفتر [سیاست] خارجی فرانسه دیدار خواهد کرد.

کمیسیون فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا  نیز قرار است میزبان این هیات باشد. دراین دیدار آخرین تحولات بحرین و چشم اندازهای اصلاحات در این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها