قرضاوی فتوای سنگسار امیر قطر را صادر کرده بود !

قرضاوی فتوای سنگسار امیر قطر را صادر کرده بود !
چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 11:33

یک روزنامه نگار مصری فاش کرد که "یوسف قرضاوی" مفتی قطری - مصری پیش از آن که "تمیم بن حمد" امیر قطر شود، فتوای سنگسار او را صادر کرده بود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "وجدی زین الدین" سردبیر روزنامه مصری "الوفد"، در برنامه تلویزیونی "اتاق تحریر" از شبکه "صدی البلد" گفت: "قرضاوی، پیش از آن که تمیم بن حمد امیر کنونی قطر به این پست برسد، او را به سبب مفاسد اخلاقی مستحق سنگسار دانسته بود و فتوای سنگسارش را صادر کرده بود."

وی افزود: تمیم بن حمد پس از صدور این فتوا دستور اخراج قرضاوی را صادر کرد و او را شیخ گمراه کننده نامید. اما پس از اینکه کار به اینجا رسید، امیر سابق قطر قراردادی با قرضاوی امضا کرد که پس از آن تمیم بن حمد را مدح گفت و در ازای آن، به او اجازه داده شد که همچنان در دوحه بماند.

چندی پیش، منابع سیاسی و پایگاه های خبری از تصمیم امیر قطر برای جلوگیری برکنار کردن قرضاوی از امامت جمعه دوحه خبر داده بودند.

به گفته این منابع، در پی شدت گرفتن تنش میان قرضاوی و "حمد بن جاسم" و تمیم امیر قطر درباره سیاست خارجی قطر، قرار شد از خطبه خواندن وی در نماز جمعه جلوگیری شود.

این منابع تاکید کرده بودند که تمیم، دستور داد از امامت جمعه قرضاوی در دوحه جلوگیری شود و علت آن، حملات وی به دولت های مصر و سوریه اعلام شد در حالی که وی این حملات را به دستور نخست وزیر سابق قطر انجام می داد و به همین سبب رئیس سازمان اطلاعات به امیر قطر توصیه کرد که وی را از امامت جمعه دوحه برکنار کند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها