هلاکت مفتی ارتش‌آزاد در حلب + تصویر

چهارشنبه 2 بهمن 1392 - 17:18

دمشق، العالم - درحالی که برگزاری نشست ژنو 2 آغاز شده است، مسئولان سوری با برقراری توافق های آتش بس، شیوه ای جدید را برای جلوگیری از خونریزی بیشتر و توقف درگیری‌ها در پیش گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از سوریه، عملیات ارتش ضد گروه های مسلح همچنان ادامه دارد و درگیری های میان گروه های مسلح نیز به ویژه در منطقه فرودگاه النیرب و داخل منطقه العزیزیه درحلب نیز ادامه دارد.

در همین " محمد توفيق البوطي" رئیس اتحادیه علمای بلاد شام روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: بسیاری از کسانی که ضد برادران خود دست به سلاح برده بودند، به راه راست بازگشته اند و به نظر من، این تضمین خوبی برای آینده سوریه است.

بر اساس این گزارش، تحولات میدانی اخیر در حلب نشان دهنده پیشروی قابل ملاحظه نیروهای ارتش سوریه در غرب فرودگاه النیرب و در داخل منطقه العزیزه است و نیروهای سوری، مواضع سرکردگان گروه های مسلح را هدف قرار دادند که در این حملات، "ابو معاذ المصري" مسئول صدور فتوا در گروه موسوم به ارتش آزاد در حلب کشته شد.

" ترکی صقر" کارشناس نظامی درگفتگو با شبکه خبری العالم گفت: موفقیت هایی که در مناطق نزدیک به زندان مرکزی حلب و نیز در مسیر المرجه و شیخ لطفی و العزیزه به دست آمد، جزء طرح های گروه های مسلح است و تحت تاثیر نشست ژنو 2 قرار نخواهد گرفت.

اما میان گروه های مسلح نیز درگیری های شیدید در شهر اعزاز در ریف حلب شمالی روی داد، به گونه ای که گروه موسوم به ارتش آزاد در مقابل داعش پیش روی می کنند ، این درحالیست که داعش اعلام کرده است که کنترل شهر الخفسه را به دست گرفته است.

این درحالیست که هماهنگ کننده گروه های مسلح با صدور بیانیه ای ، به برخی از اقدامات تجاوزکارانه عناصر داعش علیه آن اشاره کرده است.

دراین بیانیه، جبهه اسلامی از ترکیه و قطر به سبب نقش خود در حمایت از این گروه تشکر کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها