بدبینی صهیونیستها به نشست ژنو 2

بدبینی صهیونیستها به نشست ژنو 2
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 10:49

العالم - کارشناس مسائل خاورمیانه تلویزیون رژیم صهیونیستی، نشست ژنو 2 را مشروعیت جهانی به بقای نظام بشار اسد بر کرسی سلطه در سوریه دانست.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم،"تسفی یحزکیلی" کارشناس مسائل خاورمیانه کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: گروههای مخالف نظام سوریه برای مذاکره با نظام بشار اسد عازم دمشق شدند و گروههای تندروی وابسته به القاعده در میدان بزعم خودشان برای سرنگونی "علوی کافر" با ارتش سوریه در حال نبرد هستند. حضور اپوزیسیون در نشست ژنو 2 بیانگر پیروزی بشاراسد در جنگ داخلی سوریه است.مشارکت آنها در این نشست به تقویت مواضع دمشق منجر می شود.
وی خاطرنشان کرد: مخالفان نظام در موضع ضعیف هستند زیرا بشار اسد با توافقنامه شیمیایی خود با غرب توانست مواضع خود را حفظ کند. سه سال از انقلاب سوریه می گذرد و نظام اسد همچنان پابرجاست.
یحزکیلی افزود: "جامعه جهانی در اجلاس ژنو خواستار مشارکت اپوزیسیون در دستگاه حکومتی است".
"در این نشست سعی می شود اهرم قدرت میان اپوزیسیون و نظام فعلی بر بخشهای مختلف این کشور تقسیم شود که با توجه بسط سیطره نظام بر مواضع راهبردی و جبل علویها ترازوی قدرت بسمت نظام اسد سنگینی می کند".
وی گفت: نشست ژنو 2 مشروعیت بین المللی به نظام اسد می بخشد بهمین دلیل یکی از جریانهای اپوزیسیون سوریه در این نشست شرکت نکرد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات مسؤول جبهه انقلابی سوریه یکی از جریانهای لائیک مخالف نظام سوریه را در این راستا پخش کرد.
"وحید صقر" گفت: "ائتلاف اپوزیسیون با حضور در ژنو به بقای نظام اسد مشروعیت می دهد و به دنبال آن نشستهای متعدد ژنو 3 و 4 و 5 خواهیم داشت.نشست ژنو دو به معنی اعطای مشروعیت جهانی به بقای نظام اسد است.بشار اسد با تفکیک سلاح شیمیایی خود مجوز بقای خود را دریافت کرد".
صقر افزود: "دستاورد ژنو 2 ، دو حکومت خواهد بود، حکومت بشار اسد در داخل سوریه و حکومت اپوزیسیون بر مناطق نیمه آزاد شده".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها