پاسخ وزیر سوری به ادعای شکنجه تروریست‌های سعودی

پاسخ وزیر سوری به ادعای شکنجه تروریست‌های سعودی
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 16:59

العالم - وزیر اطلاع رسانی سوریه، شکنجه تروریست های سعودی بازداشت شده در کشورش را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمران الزعبي"  در حاشیه مذاکرات ژنو 2 در مونترو سوئیس که با حضور نمایندگان دولت سوریه و مخالفان  خارج نشین و برخی از کشورهای منطقه و آمریکا برگزار شد، گفت: شماری از تروریست های عربستانی که برای کمک به گروه های مسلح و تلاش به سوریه آمده اند،  دستگیر شده اند که برخی از رسانه های منطقه ادعا کرده اند که آنها برای ارایه اطلاعات شکنجه شده اند که این موضوع صحت ندارد.

الزعبي افزود: سعودی ها دستگیر شده در سوریه به عنوان گردشگر به این کشور نیامده اند، بلکه برای اقدامات تروریستی و قرار گرفتن در کنار عناصر گروهک تروریستی النصره و دولت موسوم به اسلامی عراق وشام (داعش) و دیگر گروه های تروریستی، عازم سوریه شده اند.

وی تاکید کرد: مسئولان سوری وقتی که یک تروریست خارجی را در سوریه بازداشت می کنند، او را شکنجه نمی کنند زیرا می  خواهند که از روابط و تماس های وی استفاده کنند.

روزنامه انگلیسی گاردین روز دوشنبه گذشته گزارشی را منتشر کرد که درآن ادعا شده بود که تصویربردار جدا شده از نیروهای نظامی سوریه، مدارکی را دال بر شکنجه و کشتار برنامه ریزی شده حدود یازده هزار اسیر در سوریه، ارائه کرده است.

 منابع غربی - عربی در حالی از ادعای شکنجه تروریست ها در سوریه نگران هستند که تاکنون یکبار نسبت به شکنجه زندانیان در کشورهای عربی به ویژه عربستان اظهار نگرانی نکرده اند؛ بر اساس گزارش های محدود منتشر شده درباره وضعیت زندان های عربستان اطلاعات موجود نشان می دهد که شکنجه گران سعودی برای گرفتن اعترافات ساختگی از زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی از هیچگونه جنایتی فروگذاری نمی کنند.

 

پربیننده ترین خبرها