گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه

گزارش خبرنگار العالم از جدیدترین تحولات سوریه
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 22:01

العالم - ادامه درگیری ها در سوریه حکایت از پیروزی ارتش این کشور و شکست های پی درپی تروریست ها در مناطق درگیری سوریه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در سوریه، تروریست ها در 10 منطقه در اطراف دمشق درخواست آتش بس داده اند که در صورت برقراری آن تروریست ها سلاح خود را تحویل ارتش سوریه خواهند داد و در مقابل هم به وضع آنان رسیدگی می شود و امکان رساندن کمک به مردم گرفتار در آن مناطق فراهم می شود.

ارتش سوریه در روزهای اخیر در عملیاتی در غوطه شرقی، این منطقه را به محاصره خود درآورد که در اثر آن تعداد زیادی از تروریست ها کشته شده و شمار زیادی از آنها توسط ارتش دستگیر شده اند.

"محمد توفیق البوطی" رئیس اتحادیه علمای شام در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: مشکل سوریه فقط به دست سوری ها قابل حل است و فرد دیگری نمی تواند مشکل سوری ها را حل کند و در حال حاضر بسیاری از افرادی که علیه مردم سوریه و برادرانشان سلاح به دست گرفته بودند، سلاح خود را زمین گذاشته و به مسیر راستی و درستی بازگشته اند که این اقدام بهترین کار برای تضمین آینده سوریه است.
 از حلب نیز گزارش می رسد که تحولات میدانی در این استان به سود ارتش سوریه پیش می رود و تروریست ها با دادن تلفات زیاد از بسیاری از مواضع خود عقب نشینی کرده اند.

ارتش سوریه در غرب فرودگاه النیرب نزدیک حلب پیشروی چشم گیری داشته است، و نیروهای سوری در عملیاتی در این منطقه "ابومعاذ المصری" مسئول صدور فتواهای تکفیری برای گروه موسوم به "ارتش آزاد" در حلب را به هلاکت رساندند.
"ترکی صقر" کارشناس نظامی سوری در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم در خصوص پیروزی های ارتش سوریه در حلب گفت: موفقیت های ارتش در پیشروی به سمت زندان مرکزی حلب و همچنین پیشروی ها در محورهای المرجه و الشیخ لطفی و العزیزه بسیار چشمگیر بوده است.

از سوی دیگر، درگیری های داخلی میان گروه های تروریستی در شهر اعزاز واقع در حومه شمالی حلب ادامه دارد، و عناصر گروه موسوم به "ارتش آزاد" با عناصر گروه "داعش" در منطقه الخفسه درگیر شده و این منطقه را به تصرف خود در آوردند.
22-08:36

 

پربیننده ترین خبرها