راهکار نماینده عراقی برای برخورد با تروریسم سعودی

راهکار نماینده عراقی برای برخورد با تروریسم سعودی
پنج‌شنبه 3 بهمن 1392 - 22:22

یک نماینده عراقی از دولت خواست برای مقابله با حمایت عربستان از تروریسم در این کشور، واردات کالا از عربستان را ممنوع کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد الصهیود" نماینده ائتلاف ملی عراق گفت: آل‌سعود از تروریسم در عراق حمایت مالی می‌کند .. بنابراین دولت باید از واردات کالا از عربستان سعودی جلوگیری کند.
سایت عراقی "السومریه نیوز" به نقل از محمد الصهیود نوشت: عربستان سعودی کالاهایی را برای برخی طرفها در عراق ارسال می‌کند بدون آنکه پولی از آنها بگیرد؛ به این معنا که این پولها به دست باندهای تروریستی در چند استان عراق می رسد.
این نماینده عراقی افزود: جامعه جهانی اگر بخواهد منابع تروریسم در دنیا را بخشکاند، باید از آل‌سعود شروع کند؛ زیرا با توجه به داشتن تفکر وهابیت، از قتل و خوردن جگر و مثله کردن اجساد حمایت می‌کند.
الصهیود با بیان اینکه دلایل و مدراک کافی برای متهم کردن آل‌سعود وجود دارد، اظهار داشت: عراق حق دارد برای شکایت از آل‌سعود و محاکمه آن به دادگاه‌های بین المللی و شورای امنیت مراجعه کند.
روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" در 8 دسامبر 2013 از وجود نمابری خبر داد که در آن "هیلاری کلینتون" وزیر خارجه سابق آمریکا گفته است، عربستان سعودی یکی از مهمترین حامیان مالی تروریسم است.

ارتش عراق از حدود یک ماه قبل عملیات گسترده ای را در استان الانبار برای ریشه کن کردن القاعده آغاز کرده است. این عملیات با همکاری عشایر و پلیس محلی همچنان ادامه دارد.

"علی شلاه" نماینده مجلس حدود دو هفته قبل در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد، دولت عراق مدارک دست داشتن رژیم عربستان و چند طرف دیگر در جنایتهای تروریستی را در اختیار کشورهای عربی و اسلامی قرار داده است.

 

پربیننده ترین خبرها