بازداشت اعضای دو گروه تروریستی در موصل

بازداشت اعضای دو گروه تروریستی در موصل
جمعه 4 بهمن 1392 - 08:40

العالم - نیروهای عراقی اعضای دو گروه مسلح وابسته به گروه تروریستی موسوم به"دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) را که به جذب جوانان در شهر موصل در شمال غرب عراق مبادرت می کردند، بازداشت کردند.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری العالم، نیروهای گارد مرزی عراق با حمله به گروههای مسلح در نزدیکی گذرگاه الولید در مرز سوریه به مقابله با آنان برخاستند و شماری از عناصر مسلح آن را به هلاکت رساندند.
درهمین حال درگیریها میان عناصر مسلح و نیروهای امنیتی در استان دیاله در شرق عراق منجر به کشته شدن 3 تن از عناصر مسلح و منهدم شدن 5 خودروی بمب گذاری شده و کشف تعدادی کمربندهای انفجاری شد.
"سعدون الدیلمی" وزیر دفاع عراق نیز روز پنجشنبه با تاکید براینکه خانه و مساجدی که این عناصر مسلح به آن پناه می برند، هدف نیروهای امنیتی و مردم عشایر قرار خواهد گرفت، از سکوت برخی عالمان دینی انتقاد و برخی دیگر را متهم کرد که در مقابل دریافت اموالی فتواهای تحریک انگیز صادر می کنند.
الدیلمی در دیدار با برخی از شیوخ استان الانبار تاکید کرد که مسجدی که پناهگاه تروریستها و قاتلان و متجاوزان به ناموس مردم باشد هیچ حرمتی نخواهد داشت و هرکسی که تروریستها را پناه دهد و یا راهنمای آنها باشد، دشمن ما و دشمن میهن شناخته می شود.
وی افزود: خانه ای که از آن تیراندازی می شود و یا عناصر مسلح را در خود پناه می دهد نیز هدف نیروهای امنیتی و عشایر و هر انسان با شرافت خواهد بود. برخی خانه ها نیز مورد تجاوز و تخریب قرار گرفتندکه دولت عراق این خانه ها را از نو خواهد ساخت.
الدیلمی از سکوت برخی شخصیتهای دینی انتقاد کرد و خطاب به آنها گفت که الان زمان سکوت و بی طرفی نیست.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها