" انصار بیت المقدس " مسئولیت انفجار قاهره را به عهده گرفت

جمعه 4 بهمن 1392 - 15:03

العالم - گروه موسوم به " انصار بیت المقدس " با صدور بیانیه ای در شبکه اجتماعی توییتر ، مسئولیت انفجار روز جمعه مرکز فرماندهی پلیس در قاهره را به عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، پایگاه  عربی " الیوم السابع " روز جمعه نوشت که این گروه در بیانیه خود از مرکز پلیس قاهره به عنوان مقر مزدوری و جرم یاد کرده است.

درهمین حال نهاد ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجارهای روز جمعه دراین کشور وتاکید براینکه که فعالیت های تروریستی اراده مردم مصر را دستیابی به اهداف انقلاب قوی تر می کند، قول داد که با از بکارگیری هرگونه وسیله ای برای ا نتقام گرفتن از تروریست ها کوتاهی نخواهد شد.

سه انفجار پی درپی روز جمعه مناطق مختلف قاهره را به لرزه درآورد که همه آنها مقرهای امنیتی و پلیس را هدف قرارداده بودند.

انفجار اول روز جمعه در مقابل مركز فرماندهی پليس در شهر قاهره منجر به كشته شدن دست كم 4 نفر و مجروح شدن 76 نفر ديگرشد و انفجار دوم نيز در نزديكي يك ايستگاه مترو در منطقه الدوقي يك كشته و 15 مجروح به جاي گذاشت.

سومين انفجار و حمله تروريستي در آستانه سالگرد آغاز انقلاب مردم مصر عليه حكومت حسني مبارك ، پيش از ظهر امروز ( جمعه ) يك مركز پليس را در شهر قاهره هدف قرار داد که به گفته مقامهای مصری خسارت جانی نداشت.

انفجار شدید مقابل مرکز اصلی پلیس قاهره با استفاده از یک خودرو بمب گذاری شده که یک عامل ا نتحاری آن را هدایت می کرد روی داد.

پلیس مصر ساعاتی بعد اعلام کرد که یک فرد مشکوک را در اطراف محل انفجار بازداشت کرده است.

از زمان بركناري محمد مرسي رئيس جمهوري عضو گروه اخوان المسلمين مصر تاكنون حملات متعددي عليه نيروهاي امنيتي و پليس انجام شده است كه گروههاي مخالف آن را عملياتي براي انتقام سركوب خونين طرفداران مرسي ذكر كرده اند.

منابع مصري همچنين گزارش كردند كه افراد نقابدار صبح روز جمعه به مركز پليس ˈالحسينيهˈ حمله كردند. آنان يك نيروي پليس را مجروح كرده و سلاح او را ربودند. سپس از محل گريختند بدون اينكه هيچيك از آنان دستگير شوند.

روز پنجشنبه نيز 5 پليس در بني سويف در صد كيلومتري جنوب قاهره هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و كشته شدند. 

از سوی دیگرمنابع مصری روز جمعه اعلام کردند که به دنبال انفجار مرکز فرماندهی پلیس قاهره ، ساختمان موزه اسلامی این شهر که در نزدیکی مقر پلیس قرارداشت  و در جریان  انفجار آسیب دیده بود ، مورد دستبرد قرار گرفت و

و برخی آثار موجود در آن به تاراج رفت.

به گفته منابع خبری مصری افراد نقابدار پس از انفجار امروز به منظور سرقت آثار موجود در موزه اسلامی وارد محل شدند. شهروندان با مشاهده ورود این افراد، در تماس با مقام های امنیتی و مسئولان موزه خواستار حمایت از آثار اسلامی موجود در موزه شدند.

موزه اسلامی قاهره یکی از بزرگ ترین موزه های اسلامی جهان به شمار می آید که آثار نفیسی از هند، چین، ایران، شبه جزیره عرب، شام، مصر، شمال آفریقا و اندلس را در خود جای داده بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها