سومین حمله تروریستی به کلیسای صیدنایا ناکام ماند

سومین حمله تروریستی به کلیسای صیدنایا ناکام ماند
جمعه 4 بهمن 1392 - 17:00

پس از حملات خمپاره ای مکرر گروه های مسلح در سوریه به کلیساهای مناطق شیروبیم و صیدنایا، وزیر امور اجتماعی سوریه به همراه استاندار ریف دمشق از این مناطق بازدید کرد.

"کنده الشماط" وزیر امور اجتماعی سوریه، روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: با هماهنگی "حسین مخلوف" استاندار ریف دمشق، و ارتش توانستیم از شیروبیم و صیدنایا برای بررسی وضعیت هموطنان مسیحی خود در این مناطق و حجم آسیب های وارد شده به کلیساها بازدید کنیم که خوشبختانه آسیب ها جزیی است .
الشماط افزود : ما از مرکز نگهداری ایتام در صیدنایا نیز بازدید کردیم و با مشکلات خانواده های آواره از نزدیک مطلع شدیم.
وی خاطرنشان کرد: کمک های لازم به صورت ماهانه به دست نیازمندان می رسد ولی ما با سفر به مناطق آسیب دیده می خواهیم از رسیدن کمک ها به دست مردم مطمئن شویم و حجم کمک ها را نیز افزایش دهیم  .
حسین مخلوف استاندار ریف دمشق نیز در مصاحبه با العالم به ساکنان این مناطق وعده داد که زیرساختهای مناطق آسیب دیده بازسازی شوند.
مخلوف افزود: ما همچنان نیازها و خدمات لازم را برای خانواده های آواره فراهم می کنیم .
گروه های مسلح پیوسته با گلوله های خمپاره کلیساهای مناطق شیروبیم و صیدنایا را هدف قرار می دهند و این حملات به تازگی شدت یافته است اما ارتش همچنان به مقابله با آنها پرداخته و مانع پیشروی گروه های مسلح به سوی این مناطق و تسلط بر کلیساها می شود .
علت تلاش گروه های مسلح برای تسلط بر کلیسای شیروبیم موقعیت استراتژیک این کلیسا است زیرا مُشرف بر چند منطقه تحت کنترل گروه های مسلح است .
یکی از افسران ارتش سوریه در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: کلیسای شیروبیم دارای موقعیت بسیارمهم است و گروه های مسلح تاکنون 3 بار به این کلیسا برای تسلط بر آن حمله کرده اند و ما طبق برنامه از پیش تعیین شده در سومین بار به افراد مسلح اجازه دادیم که به این کلیسا نزدیک شوند سپس همه آن را به دام انداختیم و هیچ یک از آنها نتوانستند فرار کنند.
افسری دیگر خاطرنشان کرد: گروه های مسلح تروریستی از طریق مزارع اطراف کلیسای شیروبیم به این کلیسا نزدیک شدند ولی ارتش همه آنها را غافلگیر کرد .
MKH-24-10:40

پربیننده ترین خبرها