نشست مخالفان سوریه در ژنو لغو شد

نشست مخالفان سوریه در ژنو لغو شد
جمعه 4 بهمن 1392 - 17:57

نشست مخالفان و نمایندگان نظام سوریه که قرار بود امروز (جمعه) در سوییس برگزار شود، لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه از به تاخیر افتادن نشست میان نمایندگان نظام دمشق و مخالفان سوری در ژنو خبر داد.
عمران الذعبی، به شبکه خبری روسیا الیوم گفت نشستی که قرار بود بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان این کشور در ژنو برگزار شود، به وقت دیگری موکول شده است.
در همین حال گفته می شود که اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل در امور سوریه، نشست‌های جداگانه‌ای با نمایندگان دولت سوریه و مخالفان این کشور برگزار خواهد کرد.
در حالی که نمایندگان سوریه هر گونه تصمیمی در باره حضور بشار اسد، رییس جمهور سوریه را در دولت آینده خط قرمز می دانند و آن را در حیطه اختیار مردم می شمارند، گفته می شود که مخالفان سوریه برگزاری نشست مستقیم با نمایندگان دولت سوریه را رد و عنوان کرده اند که دمشق در ابتدا باید بیانیه ژنو1 مبنی بر تشکیل دولت از سوی مخالفان و برکناری اسد از قدرت را بپذیرد.
قرار بود مذاکرات میان دو طرف امروز با حضور اخضر ابراهیمی در ژنو برگزار شود.
خبرها حاکی است که مذاكرات غير مستقيم ميان دو هیات دولت سوریه و مخالفان، از امروز،جمعه، آغاز خواهد شد و دستکم تا یک هفته ادامه خواهد یافت.
پیش از این نشست هایی جداگانه با "ولید المعلم" وزیر امور خارجه سوریه و "احمد جربا" رییس تشکل موسوم به ائتلاف مخالفا سوری، در شهر مونتروی سوییس برگزار و برای نزدیک کردن دیدگاه های دوطرف تلاش شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها