هشدار هیأت سوریه درباره احتمال خروج از مذاکرات

هشدار هیأت سوریه درباره احتمال خروج از مذاکرات
جمعه 4 بهمن 1392 - 19:20

وزیر خارجه سوریه به فرستاده سازمان ملل متحد تأکید کرد که در صورت برگزار نشدن "جلسات جدی" بین هیأت مذاکره کننده دولت متبوعش و هیأت مخالفان در روز آینده (شنبه)، از ادامه حضور در نشستهای ژنو 2 انصراف خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزدیک به هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو تأکید کردند: سخنان ولید معلم تهدید نیست بلکه درخواستی از اخضر ابراهیمی برای فشارآوردن به مخالفان برای نشان دادن جدیت بیشتر است .
تلویزیون سوریه خاطرنشان کرد: معلم به ابراهیمی گفته که اگر روز شنبه جلسات جدی برگزار نشود، هیأت دولت سوریه ژنو را ترک خواهد کرد، زیرا مخالفان جدیت از خود نشان نمی دهند و آمادگی لازم را برای مذاکره ندارند . 
تلویزیون سوریه افزود : هیأت دولت سوریه خواهان برگزاری مذاکرات جدی است، و آمادگی کامل و لازم را برای مشارکت در آن دارد، ولی هیأت مخالفان جدیتی از خود نشان نمی دهد .
خبرگزاری سوریه (سانا)نیز اعلام کرد : جو حاکم بر دیدار ابراهیمی و معلم مثبت بود و ابراهیمی به دنبال نقاط مشترک می گردد.
پیش بینی شده بود که اولین دور مذاکرات چهره به چهره هیأت های دولت سوریه و مخالفان امروز (جمعه) ساعت 10 به وقت گرینویچ آغاز شود و ابراهیمی در این دیدار سخنرانی کند بدون اینکه هیأت های دو طرف اظهاراتی بیان کنند؛ ولی سازمان ملل اعلام کرد که هیأت ها سر یک میز نخواهند نشست .
فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد : مشکل اینجا است که این افراد (مخالفان) درپی صلح نیستند و با پیش شرط هایِ مغایر با بیانیه کنفرانس ژنو 1 ، خواسته های مردم سوریه و برنامه های اخضر ابراهیمی به ژنو آمده اند  .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها