جدیدترین گزارش از روند مذاکرات ژنو 2

جدیدترین گزارش از روند مذاکرات ژنو 2
جمعه 4 بهمن 1392 - 21:41

خبرنگار شبکه العالم با اشاره به مذاکره جداگانه "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، با هیأت های دولت سوریه و مخالفان تأکید کرد که موضوع اصلی این دیدارها مشکلات آوارگان و پناهندگان سوری بوده و مسایل سیاسی در جلسات دیگر بررسی خواهد شد .

"شوقی امین" خبرنگار العالم در ژنو روز جمعه، گزارش داد: دیدار اخضر ابراهیمی با هیأت دولت سوریه به ریاست ولید معلم برگزار شده و براساس اطلاعات موجود مساله مشکلات آوارگان و پناهندگان سوری در این دیدار بررسی شد و پرداختن به مسایل سیاسی به آینده موکول خواهد شد و شاید هم مجال بررسی آن بوجود نیاید.
شوقی امین گفت: فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، پیش از دیدار ابراهیمی با هیأت دولت سوریه گفته بود که دولت همه تلاش خود را برای برگزاری مذاکراتی مثبت بکار خواهد گرفت .
وی افزود: احتمالاً هیأت دولت سوریه ابتدا بر مسایلی چون " لزوم جلوگیری از ورود تروریست ها به خاک سوریه از مرزهای ترکیه ، اردن و دیگر کشورها ، توقف حمایت های همه جانبه از تروریست ها ، تسهیل انتقال کمک های غذایی و دارویی به آوارگان ، جلوگیری از آوارگی بیشتر مردم و تسهیل بازگشت 10 میلیون پناهنده سوری مقیم کشورهای همسایه " تأکید خواهد کرد .
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: ابراهیمی ساعت 4 به وقت ژنو با هیأت ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین دیدار کرد و از سویی خبرها حاکی از استعفای "احمد الجربا" رییس گروه موسوم به ائتلاف مخالفان به علت اختلاف اعضای این ائتلاف است.
امین تأکید کرد: خبرها حاکی است که اختلاف شدیدی بین اعضای ائتلاف مخالفان سوری وجود دارد و کشورهای غربی به خصوص فرانسه تا حدی اعتماد خود به این ائتلاف را از دست داده اند.
خبرنگار العالم افزود: مخالفان خارج نشین سوریه نمایندگان واقعی مردم سوریه نیستند و تسلط نداشتن آنها بر گروه های مسلح نشان می دهد که هیچ برنامه سیاسی برای این کشور ندارند و ما شاهدیم که دیدگاه فرانسه تغییر کرده است و "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه این کشور، هم اکنون درباره راه حل سیاسی و مسایل دیگر سخن می گوید.
امین خاطرنشان کرد: چنین به نظر می رسد که اختلافات اصلی هیأت های دولت سوریه و ائتلاف مخالفان حل نخواهد شد و هر طرف بر دیدگاه های خود اصرار و پافشاری خواهد کرد .

MKH-24-14:36

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها