زخمی شدن 1185 کودک فلسطینی درسال 2013

زخمی شدن 1185 کودک فلسطینی درسال 2013
شنبه 5 بهمن 1392 - 10:04

دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی(اوچا) درباره افزایش حملات و اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی به کودکان فلسطینی هشدار داد و گفت: نیروهای ارتش اسرائیل یکهزار و 185 کودک فلسطینی را در طول سال 2013 میلادی زخمی کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: کودکان فلسطینی بی گناه در عملیات نظامی ارتش اسرائیل آسیب می بینند که به عنوان مثال، در درگیری این هفته نیروهای ارتش با فلسطینی ها در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن، 38 زخمی شدند که 10 نفر از آنها کودک بودند.

گزارش اوچا حاکی است، شش کودک فلسطینی دیگر و یک فلسطینی بزرگسال نیز هنگام اجرای عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق عناتا، العیزریه در قدس، سلواد در شهر رام الله و نزدیک اردوگاه آوارگان عایده در بیت لحم زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: 526 کودک فلسطینی سال 2012 میلادی در درگیری با نیروهای ارتش اسرائیل زخمی شدند که این تعداد در سال 2013 به هزار و 185 نفر افزایش یافت. این امر نگرانی ها را درباره نقض حقوق کودکان فلسطینی ها بیشتر کرده است.

براساس این گزارش، تعداد کودکانی هم که سال 2013 میلادی مورد اصابت گلوله های فلزی با روکش پلاستیکی قرار گرفتند، افزایش یافت اما تعداد کودکانی که گاز اشک آور استنشاق کرده بودند، کاهش یافت .

اوچا در این گزارش اعلام کرد: بیش از 36 خانواده فلسطینی که نیمی از 220 عضو این خانواده ها را کودکان تشکیل می دهند، به علت رزمایش نیروهای ارتش نزدیک خانه هایشان در منطقه طوباس در شمال کرانه باختری رود اردن به مدت 10 ساعت نتوانستند از منازل خود خارج شوند زیرا ارتش در این رزمایش از گلوله های جنگی استفاده می کرد.

اوچا افزود: 37 مورد اخراج فلسطینی ها از منازل خود در کرانه باختری رود اردن در سال 2013 میلادی برای برگزاری رزمایش گزارش شده است که نهایتاً 343 خانواده فلسطینی شامل با جمعیت هزار و 700 نفر مجبور به ترک موقت خانه های خود شدند و ارتش برخی از این خانواده ها را بارها از خانه های خود آواره کرد.

دفتر امور انسانی سازمان ملل متحد در فلسطین اشغالی درباره حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه نیز اعلام کرد : حملات هوایی اسرائیل به باریکه غزه منجر به زخمی شدن 4 کودک و یک زن شد و یک هواپیما روز 19 ژانویه 2014 نیز یکی از اعضای گروه های فلسطینی را که سوار بر موتور سیکلت بود ، در منطقه جبالیا در شمال غزه هدف گرفت که منجر به زخمی شدن وی و نوجوانی 11 ساله شد . 

اوچا در گزارش خود افزود: گذرگاه رفح نیز در طول تهیه این گزارش بسته بود و هم اکنون 5 هزار فلسطینی پشت درب گذرگاه رفح منتظر خروج از غزه هستند که برخی از آنها بیمار می باشند و نیاز به بستری شدن در بیمارستان های خارج دارند.

اوچا خاطرنشان کرد که سازمان های بین المللی که رژیم صهیونیستی به آنها اجازه اجرای طرح های مختلف در باریکه غزه داده است ، همچنان با مانع تراشی و محدودیت های این رژیم مواجه هستند و به آژانس امداد واشتغال آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اجازه داده شده که برای تکمیل فقط شش طرح از مجموع 14 طرحِ در دست اجرا مصالح ساختمانی وارد باریه غزه کند و سازمان های دیگر نیز به علت بهانه های امنیتی در اجرای طرح های خود با تأخیرهای طولانی مواجه شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها