حمایت آمریکا از ارتش عراق در عملیات الانبار

حمایت آمریکا از ارتش عراق در عملیات الانبار
شنبه 5 بهمن 1392 - 12:55

رئیس ستاد مشترک آمریکا، در دیدار با رئیس مجلس عراق، با حمایت از مبارزه با القاعده در استان الانبار و برضرورت همکاری با عشایر این استان در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر "اسامه النجیفی" دیروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ژنرال "رای اودرنو" در واشنگتن، با النجیفی دیدار و گفت وگو کرد.
در این بیانیه آمده است: در این دیدار، تحولات امنیتی در عراق و به ویژه بحران الانبار، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ژنرال اودرنو، به توضیحات النجیفی درباره دیدگاه های عراقی ها درباره راه حل های سیاسی گوش سپرد.
اودرنو تاکید کرد که کاملا از مبارزه با القاعده حمایت و بر ضرورت همکاری با عشایر الانبار تاکید می کند.
اسامه النجیفی، پیش از این دیدار، با "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا دیدار کرده بود.
النجیفی و بایدن در این دیدار، ضمن بررسی تحولات عراق، بر اهمیت پشتیبانی و حمایت از عشایر و تامین نیازهای آنان در مبارزه با القاعده تاکید کردند، و پایبندی به زمان برگزاری انتخابات مجلس در موعد مقرر و تصویب قانون نفت و گاز را خواستار شدند.
النجیفی که از روز پنج شنبه، به واشنگتن سفر کرده است، دو نامه به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا رساند که یکی درباره مهم ترین موانع بر سر راه فرایند سیاسی است و دیگری درباره اوضاع مسیحیان در عراق.
اوباما نیز تاکید کرد که آمریکا برای همکاری با عراق و پشتیبانی از این کشور در مبارزه با تروریسم آمادگی دارد.
شماری از نمایندگان مجلس عراق، النجیفی را در این سفر چند روزه به آمریکا همراهی می کنند. النجیفی به منظور بررسی راه های تامین سلاح برای ارتش عراق، با جان کری وزیر خارجه و چاک هگل وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار کرد.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها