حزب الله لبنان: تروریسم تکفیری به منطقه محدود نیست

حزب الله لبنان: تروریسم تکفیری به منطقه محدود نیست
شنبه 5 بهمن 1392 - 13:35

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار درباره خطر تروریسم تکفیری و سرایت آن به سراسر جهان، تاکید کرد که این خطر، فقط سوریه، لبنان و عراق را تهدید نمی کند، بلکه همه جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ نعیم قاسم" در مراسم تجلیل از اساتید آموزش علوم دینی در جنوبی بیروت خاطر نشان کرد: کسانی که گمان می کنند تکفیری‌ها فقط یک طیف خاص را هدف قرار می دهند، در اشتباهند. آن ها تحمل هیچ کس را بر روی زمین ندارند، خود را ملت برگزیده می‌دانند و تنها خود را شایسته بقا می‌دانند تا هرگونه که بخواهند در زمین فساد کنند.
وی با بیان این که بحران سوریه تکفیری ها را به این منطقه جلب کرد، تصریح کرد: از این پس هر روز درباره انتقال آن ها به مناطق دیگر، خبری تازه خواهیم شنید.
نعیم قاسم بار دیگر بر ضرورت و اهمیت تشکیل دولت فراگیر در لبنان تاکید کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند دیگری را حذف کند، مسائل لبنان حل نمی شود مگر آن که در عین اختلاف، همه دست در دست یکدیگر قرار دهیم زیرا در همبستگی، زمینه همبستگی و توافق بر سر حداقل ها جهت رعایت منافع سیاسی و امنیتی لبنان وجود دارد.
وی تأکید کرد: باید همچنان ثبات و ایستادگی خود را حفظ کنیم و همان گونه صحبت کنیم که خانواده های قربانیان و شهدا پس از انفجارهای الضاحیه صحبت و اعلام کردند که برای ایستادگی در برابر این جنایت ها آمادگی دارند؛ نباید شعار خود را تغییر دهیم و از مسیر منحرف شویم زیرا فقط از این طریق می توانیم تکفیری‌ها را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذاریم.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تاکید کرد که با مسئولیت پذیری در قبال امنیت کشور، در کمین کسانی که سعی دارند اوضاع را در لبنان به حد انفجار برسانند، خواهیم بود.
در آخرین مورد حملات تروریستی در لبنان هفته گذشته در محله حاره حریک در جنوب بیروت، چهار تن کشته و 27 تن زخمی شدند.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها