استقبال از سومین سالگرد انقلاب مصر با بمب !

استقبال از سومین سالگرد انقلاب مصر با بمب !
شنبه 5 بهمن 1392 - 14:36

خبرنگار شبکه خبری العالم در گزارشی به تشریح اوضاع داخلی مصر و واکنش مسئولان و گروه اخوان المسلمین و ناظران درقبال انفجارهای اخیر این کشور در آستانه سومین سالگرد انقلاب 25 ژانویه پرداخت.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از قاهره، مصریها با روزی مملو از کشتار و خونریزی به استقبال سالگرد انقلاب 25 ژانویه رفتند، ابتدا در مقابل ساختمان مرکز پلیس قاهره یک خودروی بمب گذاری شده منفجر شد که بر اثر آن چند تن کشته و شماری هم مجروح شدند. پس از آن نیز افراد ناشناس به خودروهای نیروهای دستگاه امنیت مرکزی در منطقه البحوث بمب آتشزا پرتاب کردند. انفجار کوچکی نیز نزدیک اداره پلیس الطالبیه روی داد اما تلفاتی در برنداشت.

انفجار دیگری هم مقابل یک سینما در خیابان الهرم به وقوع پیوست که بر اثر آن، یک نفر کشته و شماری زخمی شدند. به گفته شاهدان عینی، هدف این انفجار، اتوبوس های وابسته به وزارت کشور بوده است.

دولت مصر با محکوم کردن این حوادث از مصریها خواست تا در مراسم سالروز گرامیداشت انقلاب 25 ژانویه حضور گسترده داشته باشند. دولت مصر تاکید کرد که این اقدامات تروریستی در واقع تلاشی برای متوقف کردن روند تحولات دموکراتیک در کشور است.

"علی عبدالرحمن" استاندار جیزه گفت: از زمانی که نقشه راه را برای مصر وضع کردیم، شاهد اقدامات مکرر تروریستی هستیم. هرگاه که پیشرفتی در کشور روی می دهد، این اقدامات افزایش می یابد. گروه های تروریستی در مناسبت هایی که مایه افتخار و سربلندی مصریها است، تلاش می کنند تا با این اقدامات، این مناسبت ها را به کام ملت تلخ کنند.

گروه موسوم به "انصار بیت المقدس" مسئولیت انفجارهای روز گذشته در شهر قاهره و حومه جیزه را به عهده گرفت و در بیانیه ای از مصریها خواست تا در سالروز انقلاب 25 ژانویه از خانه های خود خارج نشوند.

اقدام گروه انصار بیت المقدس در به عهده گرفتن انفجار مرکز پلیس قاهره، ناظران را واداشت تا راه حل امنیتی را تنها ابزاری در مقابل نظام حاکم برای مقابله با این اقدامات بدانند.

"فؤاد ابوهمیله" پژوهشگر سیاسی اظهار داشت: ما گزینه دیگری به جز راه حل امنیتی برای مقابله با این عملیات تروریستی نداریم. ملت مصراین شعار را سرمی دهند که با تروریستها و قاتلان گفتگو و مذاکره نباید کرد.

گروه اخوان المسلمین مصر نظام حاکم در این کشور را مسئول حوادث فعلی می داند و بر این باور است که این اقدامات، برای هدف قرار دادن مخالفان است. این گروه از هواداران خود خواست تا به آنچه که آن را مبارزه مسالمت آمیز نامید، ادامه دهند.

ساعاتی قبل از گرامیداشت سالروز انقلاب 25ژانویه، درگیری سیاسی میان طرفهای درگیر به اقدامات خشونت آمیز تبدل شد که به گفته ناظران، ممکن است این امر به افزایش تنشهای داخلی بینجامد.

AM – 25 – 10:35

پربیننده ترین خبرها