میدان التحریر و سومین سالگرد انقلاب مصر

میدان التحریر و سومین سالگرد انقلاب مصر
شنبه 5 بهمن 1392 - 17:15

شمار زیادی از مردم مصر برای شرکت در مراسم بزرگداشت سومین سالروز انقلاب 25 ژانویه از ساعتی پیش به سمت میدان التحریر قاهره در حرکتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، تظاهرکنندگان مصری درحالی که سرودهای ملی و شعارهایی درحمایت از نیروهای مسلح و پلیس مصر و در مخالفت با گروه اخوان المسلمین سر می دهند، برای محکوم کردن اقدامات تروریستی در مصر و درخواست از عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع برای نامزد شدن در انتخابات آینده ریاست جمهوری عازم میدان التحریر شده اند.

گزارش ها حاکی ازآن است که نیروهای امنیتی مصر تدابیر امنیتی را در ورودی و خروجی های میدان التحریر تشدید کرده اند وبا ایجاد چندین دروازه الکترونیکی، رفت و آمد رهگذران را کنترل می کنند و دراین حال، بالگردهای نظامی نیز در آسمان میدان التحریر به پرواز درآمده اند.

براساس این گزارش، نیروهای امنیتی مصر برای متفرق کردن راه پیمایی طرفداران گروه اخوان المسلمین، به سوی آنان در خیابان "احمد عبدالعزیز" درمنطقه "المهندسین" قاهره گاز اشک آور شلیک کردند.

نیروهای پلیس مصر همچنین با مستقر کردن خودروهای نظامی وابسته به نیروهای امنیتی مرکزی و نیز استقرار نظامیان، رفت و آمد مردم در تقاطع خیابان های احمد عبدالعزیز و اتحادیه عرب را متوقف کرده و تاکنون 139 نفر از راهپیمایان مصری را در قاهره بازداشت کرده اند.

همچنین تلویزیون مصر خبر در فوری به نقل از وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که امروز در درگیری های مناطق مختلف مصر 4 نفر کشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها