حمایت نخبگان عراقی از مبارزه دولت با تروریسم

حمایت نخبگان عراقی از مبارزه دولت با تروریسم
شنبه 5 بهمن 1392 - 17:46

کربلای معلی، العالم - نخبگان سیاسی، فرهنگی و عشایری عراق در نشستی مشترک، از اقدامات ارتش و دولت این کشور در مبارزه با تروریسم در استان الانبار اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار العالک در عراق، نخبگان عراقي روز شنبه با حضور در همایشی در کربلای معلا، حمایت خود را از تلاش های دولت و ارتش عراق در مبارزه با تروریسم اعلام و تاکید کردند: پدیده شوم عراق یا همان تروریسم، از سوی برخی کشورهای منطقه که از پیشرفت های سیاسی عراق ناخرسندند، پشتیبانی می شود.

"عماد محمد حسین" مدیر موسسه "آشتی ملی" کربلا در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: برخی کشورهای منطقه و مخصوصا همسایگان عراق با آغاز فرایند سیاسی در این کشور آن را به طور قاطع رد و ناخشنودی خود را از این روند ابراز کردند و آز همان ابتدا با کمک به تروریست ها در عراق آتش این پدیده شوم را زبانه دار کردند، اما با تصمیم شجاعانه دولت مالکی در مبارزه با تروریسم، کشورهای مذکور از رسیدن به اهداف شوم خود بازماندند.

"ابومحمد" یکی از شیوخ عشایر عراق نیز گفت: به دشمنان می گوییم که زمان هرگز به عقب باز نمی گردد و هرکس که اندیشه ضربه زدن به عراق را در سر بپروراند، با سر به زمین خواهد خورد.

مردم کربلا تا کنون از صدها شهروندی که از ترس اقدامات گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و القاعده از شهرهای فلوجه والانبار به این شهر مقدس پناه برده اند، با آغوش باز و به رایگان پذیرایی کرده و در ادامه نیز شیوخ عشایر این شهر برای پذیرایی از اهالی الانبار و فلوجه تا پایان عملیات نظامی ارتش عراق در آنجا و نابودی کامل نیروهای القاعده و داعش اعلام آمادگی کرده اند.

 "ابومجاهد" مسؤول دفتر نخست وزیرعراق هم در حاشیه این گردهمایی به خبرنگار العالم گفت: عراق برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش و القاعده و سایر تروریست ها، چیزهای با ارزش را فدا می کند.

"ابوناصر" یکی از شیوخ عشایرعراق هم اظهار داشت: درِ خانه عشایر به روی اهالی الانبار باز است و مشکل آنها مشکل ماست و خانه ما متعلق به آنهاست.

شرکت کنندگان در این گردهمایی ضمن قدردانی از تلاش های دولت نوری مالکی برای مبارزه با تروریست ها خواهان بازخواست کشورهایی شدند که با حمایت های خود پای گروهک داعش را به عراق باز کرده و از این گروه با کمک های مالی و لجستیکی حمایت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها