اعلام جنگ داعش و النصره عليه لبنان

اعلام جنگ داعش و النصره عليه لبنان
يکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:12

گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره که از سوی برخی کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی حمایت می‌شوند، علیه لبنان اعلام جنگ کرده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایتهای حامی گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) به تبلیغ پیام صوتی پرداختند که "ابوسیاف الانصاری" از سرکردگان این گروه در آن از امتداد یافتن فعالیتهای داعش به سمت لبنان خبر داده است.
همزمان گروه تروریستی موسوم به جبهه النصره در لبنان نیز در صفحه توییتر خود در چهارمین بیانیه اش با عنوان "پیام فوری به اهل سنت در لبنان" با حمله به حزب الله لبنان اعلام کرد که همه مقرها و مراکز امنیتی و نظامی حزب الله درهرجایی هدف عناصر این جبهه قرار خواهد داشت.
این بیانیه از اهل سنت در لبنان خواست تا به مناطق حضور حزب الله یا نزدیک مقرها و نقاط تمرکز این حزب نزدیک نشده یا سکونت نکنند.
یکی از سرکردگان گروههای تروریستی در سوریه در توضیح پیام صوتی ابوسیاف گفت: جنگ ما علیه سوریه محدود نخواهد شد، و بزودی لبنان شعله ور می شود.
این تروریست مدعی شد: فاصله زمانی پنج انفجار منطقه ضاحیه کمتر شده است و این امر بیانگر افزایش حملات علیه اهداف حزب الله است. مسئله فقط به کاهش فاصله زمانی محدود نخواهد شد بلکه دامنه حملات و مقادیر مواد منفجره افزایش خواهد یافت.
برخی اطلاعات حاکی است ابوسیاف یکی از سران القاعده در لبنان است و پیام صوتی او از لبنان همراه با عملیاتی امنیتی خواهد بود.
این درحالی است که همزمان دستگاههای امنیتی لبنان درحال رصد کردن تحرکات و رفت وآمد تروریستها بین لبنان و سوریه هستند.
برخی منابع امنیتی به روزنامه الاخبار گفتند که عبور اتباع سعودی از طریق شهر عرسال برای جنگ در داخل سوریه رصد شده است.
این منابع درعین حال هیچ اطلاعاتی را درباره امکان بازگشت آنها برای اجرای عملیات انتحاری در لبنان را تایید نکردند.
روزنامه الاخبار لبنان براساس برخی اطلاعات فاش کرد: دوربین های نظارتی پیشرفته در برخی نقاط حساس از یک هفته پیش نصب شده است و همچنین برخی دروبین ها نیز با دوربین های دقیق تر و پیشرفته تر برای رصد تحرکات مشکوک تعویض شده است.

این دو گروه تروریستی که به شدت در سوریه فعال هستند، از سوی برخی کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی حمایت می شوند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها