چرا رئیس مجلس عراق القاعده را انکار کرد؟

چرا رئیس مجلس عراق القاعده را انکار کرد؟
يکشنبه 6 بهمن 1392 - 22:19

العالم- نوری المالکی نخست وزیر عراق در برنامه ای تلویزیونی بار دیگر اسامه النجیفی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به نادیده گرفتن عمدی حضور سران القاعده در اماکن تحصن استان الانبار متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری المالکی نخست وزیر عراق، اسامه النجیفی رئیس مجلس نمایندگان این کشور را به نادیده گرفتن سران و اعضای القاعده در اماکن تحصن استان الانبار متهم کرد و گفت، النجیفی با انگیزه های سیاسی چنین واقعیتی را نادیده گرفته است.

المالکی در برنامه ای تلویزیونی گفت: من یک بار به النجیفی گفتم که تعدادی از سران القاعده در اماکن تحصن استان الانبار پنهان شده اند؛ در این اماکن خودروها را بمب گذاری و آن را در بغداد و استان های جنوبی عراق منفجر می کنند؛ اما النجیفی گفت که این سخنان نادرست است. 

نخست وزیرعراق ادامه داد: احمد ابوریشه رئیس شوراهای بیداری عراق در دیدار با النجیفی سخنان مرا تأیید کرده است.

وی افزود: علت تعلل ما در برچیدن چادرهای اماکن تحصن استان الانبار کمبود اسلحه نبود و ما اسلحه کافی در اختیار داریم؛ بلکه مساله اینست که ما خواستیم با تدبیر پیش برویم و تجربه میدان رابعه العدویه مصر و میدان تقسیم ترکیه را تکرار نکنیم، زیرا تکرار چنین تجاربی وحدت ملی را به خطر می اندازد.

نوری مالکی روز 19 ژانویه 2014 گفته بود که بازداشت شدگان اماکن تحصن استان الانبار به بمب گذاری خودروها اعتراف کرده و چند تبعه کشورهای عربی در میان بازداشت شدگان وجود دارند.

علی الموسوی مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق نیز روز 30 دسامبر 2013 از برچیدن چادرهای تحصن کنندگان استان الانبار خبر داد و گفت: دولت اجازه نمی دهد که القاعده محلی امن برای خود در استان الانبار ایجاد کند.

ارتش و پلیس عراق با همکاری مردم و عشایر استان الانبار در عملیات ماه گذشته خود موفق به پاکسازی استان الانبار از داعش ( دولت اسلامی عراق و شام) شدند.

پربیننده ترین خبرها