واکنش مصريها به اصلاح نقشه راه چگونه بود؟

واکنش مصريها به اصلاح نقشه راه چگونه بود؟
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 11:34

رئیس جمهور موقت مصر نقشه راه ارتش را با اعلام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمانی اندکی اصلاح کرد؛ این اقدام با واکنش های ضد و نقیض گروهها و جریان های فعال در عرصه سیاسی مصر همراه شد.

خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه از قاهره گزارش داد، طرفداران دولت جدید مصر این تغییرات را گامی عملی برای پایان دادن به انتقادها و اعتراضات گروه اخوان المسلمین مصر درخصوص مشروعیت رئیس جمهور منتخب توصیف کردند.

درهمین راستا، "مجدی شرابیه" دبیرکل حزب التجمع به خبرنگار العالم گفت: قدرت گیری گروه اخوان المسلمین در دوره پیشین، نقشه های 85 ساله آنها را افشا کرد و آنان را ناکام گذاشت.

اما مخالفان نظام حاکم وابسته به این جناح اسلامگرا، تاکید کردند: تصمیم عدلی منصور رئیس جمهور موقت برای اولویت  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، در واقع شتاب و عجله فرماندهان ارتش به منظور انتخاب رئیس جمهور بعدی و تسلط یافتن بر زمام امور است.

درهمین راستا "مجدی احمد حسین" رئیس حزب استقلال مصر در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: این اقدام به دلیل عجله داشتن ارتش برای تثبیت قدرت خود است زیرا رئیس جمهور، نظامی خواهد بود و برای آنها ضروری است که انتخابات پارلمانی به بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موکول شود.

همزمان با سومین سالگرد انقلاب مصر، خیابانهای این کشور صحنه تحولات امنیتی بود به گونه ای که وقوع انفجارهای جدید در این کشور چندین کشته و زخمی برجا گذاشت.

اقدامات خشونت آمیز و درگیری نیروهای امنیتی و هواداران "ائتلاف ملی دفاع از مشروعیت و رد کودتا" به ریاست گروه اخوان المسلمین در خیابانها و استانهای مصر ادامه دارد.

این ائتلاف، اقدام چند ماه پیش ارتش در عزل محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به گروه اخوان المسلمین را کودتا توصیف کرده و بر تداوم تظاهرات مسالمت آمیز علیه آن تاکید دارد.
Mal-26-22:35

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها