شادی بُرد تیم فوتبال، عراقی‌ها را آشتی داد

شادی بُرد تیم فوتبال، عراقی‌ها را آشتی داد
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 17:13

پیروزی تیم ملی فوتبال عراق در بازی های آسیا، مردم را در شهرها و مناطق مختلف این کشور را به خیابان ها کشاند و تصویر کم‌نظیری از همدلی مردم این کشور را به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تیم ملی فوتبال عراق در فینال جام قهرمانی فوتبال زیر 22 سال آسیا که در عمان برگزار شد، موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم عربستان را شکست دهد و قهرمان این دوره ازمسابقات شود.

تک گل این دیدار را عبدالرحیم کرار در دقیقه 33 به ثمر رساند. همچنین عربستان نیز در دقیقه 28 یک ضربه پنالتی را از دست داد.

ارزش این پیروزی در نگاه عراقی ها از آن بود که با شکست تیم عربستان به این مهم دست یافتند؛ کشوری که سردمداران آن، متهم اصلی اعزام تروریست و انفجار در کشورهای مختلف منطقه، از روسیه و عراق تا سوریه و لبنان هستند.

در پی این پیروزی، مردم مناطق مختلف عراق از جمله کردستان، فارغ از اختلافات سیاسی و جناحی و قومی، به خیابان ها ریختند و در کنار یکدیگر به شادی و پایکوبی پرداختند و بعد از مدت ها، شعارهایی شاد و غیر سیاسی بر زبان آوردند و در خیابان ها غریو شادی سر دادند و این بار نه از سر خصومت، بلکه از سر شادمانی، تیر هوایی شلیک کردند.

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق نیز در پیامی تلویزیونی، این پیروزی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که کشورش، روزی به پیروزی بزرگ تر، که پیروزی بر تروریسم و دشمنان انسانیت است، دست یابد.

وی همچنین شادی عراقی های ساکن در کشورهای مختلف را نیز نشانه اهمیت این پیروزی و ارزشمند بودن آن برای عراقی ها ارزیابی کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها