معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگو با العالم:

غربی‌ها از ترس تروریسم به ژنو آمده‌اند

غربی‌ها از ترس تروریسم به ژنو آمده‌اند
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 21:51

دمشق، العالم ـ معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که امریکا می خواهد دولتی وابسته به خود در سوریه تشکیل دهد تا طرح‌هایش را از طریق آن اجرا کند.

"خلف مفتاح" شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: واشنگتن می خواهد سفارت امریکا در سوریه از طریق آنچه  "ائتلاف مخالفان سوریه" نام دارد، در کشور حاکم شود. از سوی دیگر عربستان نیز در صدد است تا پدیده دست‌نشانده‌ای چون سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان را در سوریه نیز تعمیم دهد و مشابه چنین شخصی را در دمشق نیز داشته باشد و از طریق وی منطقه را تحت کنترل خود در آورد.

وی افزود: عربستان، ترکیه، قطر و فرانسه نمی خواهند نشست ژنو2 به ثمر برسد زیرا گزینه سیاسی گزینه دلخواه آنها نیست بلکه این گزینه به دلیل واقعیتهای میدانی و پیروزی های ارتش سوریه بر آنها تحمیل شده. همچنین کشورهای غربی نیز از سر دلسوزی برای سوریها در این نشست مشارکت نکردند، بلکه از پیامدهای تروریسم می ترسند.

مفتاح به مخالفت هیات ائتلاف به پرداختن به مساله تروریسم در نشست ژنو2 اشاره کرد و گفت که هیات ائتلاف، نماینده مخالفان و حتی نماینده خود ائتلاف هم نیست؛ بلکه در واقع هیاتی است که دستور تشکیل آن در آمریکا صادر شد و تشکیلات آن در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سامان گرفت و ریاست آن به عهده رابرت فورد، سفیر سابق امریکا دردمشق، است به همین دلیل طبیعی است که چنین ائتلافی با پرداختن به مسایلی همچون تروریسم مخالفت کند.

معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: درگیری هیأت سوری در ژنو اینک بر سر هویت سیاسی سوریه و گرایش های آن و رویارویی با طرح امریکایی ـ صهیونیستی است.

عضو شورای رهبری حزب بعث تصریح کرد که حل بحران سوریه باید فقط توسط خود سوری ها صورت گیرد و این مساله باید در داخل کشور - و نه در ژنو- مطرح شود. دولت سوریه  منافع و خواسته های سوریها را به جای منافع دولتهای خارجی در درجه اول اهمیت قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولتهای خارجی پس از شکست طرح سرنگونی نظام سوریه از طریق گزینه های نظامی، اینک می خواهند از طریق تشکیل دولت انتقالی، نظام فعلی را ساقط کنند.


tt-27-17:37

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها