با پیوستن یکی از اعضای ارشد النصره به داعش

اختلاف تروریست ها در سوریه تشدید می شود

اختلاف تروریست ها در سوریه تشدید می شود
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 08:35

ابوذر الجزراوی عربستانی تبار معروف به جعفر از جبهه النصره جدا شد و به داعش به سرکردگی ابوبکر البغدادی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه السفیر لبنان، جبهه النصره پیوستن الجزراوی به داعش را کم اهمیت جلوه می دهد ولی اظهارات الجزراوی واقعیت های مهمی را فاش می کند که بیانگر شدت اختلافات جبهه النصره و داعش است . 
الجزراوی در نواری سه دقیقه ای علت جدایی خود از جبهه النصره را توطئه این گروه علیه داعش و مشروع دانستن جنگیدن با اعضای داعش اعلام کرد و گفت :ابوماریا القحطانی مفتی جبهه النصره و دو مسئول مذهبی دیگر به نام های ابوحسن الکویتی و سلطان بن عیسی العطوی، داعش را شیطان می دانند.
بر اساس این گزارش، الجزراوی با بیان اینکه القحطانی  در حضور من گفت: اگر زهران علوش مزدور عربستان باشد، ابوبکر البغدادی نیز مزدور ایران است، افزود: جبهه النصره جلسه ای را به ریاست القحطانی برای بررسی مساله آمادگی برای درگیری احتمالی با داعش برگزار کرد .
روزنامه السفیر نیز به تازگی نوشته بود: القحطانی همان میسر الجبوری است که وزارت دارایی آمریکا اواخر سال 2012 حکمی را برای تحریم وی به علت دست داشتن اش در حملات تروریستی عراق صادر کرد .
وزارت دارایی آمریکا در حکم خود نام سوری القحطانی را ذکر نکرد که علت این امر یا نداشتن اطلاعات کافی یا دنبال کردن هدفی خاص بوده است . 
مساله مهم اینست که الجزراوی هنگام ذکر نام القحطانی وی را با نام "ابوماریا الجبوری" یاد می کند که این امر نشان می دهد میسر الجبوریِ مذکور در حکم صادره وزارت دارایی آمریکا همان ابوماریا القحطانی است .
دوستان الجزراوی اعلام می کنند که الجزراوی جزء اولین اتباع عربستانی است که وارد سوریه شد و قبل از تشکیل ارتش آزاد سوریه و جنبش احرار شام خود را به خاک سوریه رساند که این امر نشان می دهد اتباع خارجی مسلح احتمالاً چند ماه پیش از آغاز بحران سوریه وارد خاک این کشور شده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها