اعترافات خطرناک شیخ تکفیری درباره انفجارهای لبنان

اعترافات خطرناک شیخ تکفیری درباره انفجارهای لبنان
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 09:28

بازجويي از شيخ عمر الاطرش، شیخ تکفیری وهمدست تروریست ها، در حالی در وزارت دفاع لبنان ادامه دارد که به گفته منابع امنيتي، وی اعترافات تکان‌دهنده‌ای در زمینه همکاری با تروریستهاعنوان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار به نقل از منابع خود نوشت: این شیخ تکفیری از جمله اعتراف کرده كه دو دستگاه خودروي بمبگذاري شده را به بيروت منتقل كرده است و از نقشه توسعه عمليات انتحاري در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت آگاهي دارد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: تحقيقات در وزارت دفاع لبنان از شيخ عمر الاطرش در دو روز اول با دشواري هاي زيادي همراه بود اما بعد از آن الاطرش شروع به ارايه اطلاعاتي بسيار خطرناك كرد.
الاطرش اعتراف كرد كه نقش او محدود به انتقال افراد يا خودروها از منطقه عرسال در مرز لبنان با سوريه به بيروت و تحويل آنها به افرادي بوده است كه نمي داند چگونه قرار است در آينده رفتار كنند.
برخي منابع امنيتي گفتند: الاطرش هفته گذشته در منطقه شتوره بازداشت و اذعان كرد كه از نقشه گروهي از عناصر جهاني داراي تابعيت لبناني، سوري و فلسطيني آگاه بوده است و اين نقشه بر توسعه دامنه انفجارها در منطقه ضاحيه و ساير مناطق متمركز بود.
به گفته اين منابع، الاطرش اعتراف كرد كه دو دستگاه خودروي دو ديفرانسيل را به بيروت منتقل و در انباري متعلق به يك فلسطيني به نام ابراهيم ابومعيلق مقلب به ابوجعفر پارك كرده است و مكان دقيق اين انبار در اطراف منطقه ضاحيه را نمي داند.
بنابر این گزارش ابومعيلق فردی است كه جمعه گذشته در درگيري با ارتش لبنان در منطقه شتوره كشته شد، با همكاري يك تبعه لبناني مورد پيگرد، مسئول تدوين نقشه عمليات سه مرحله اي در مركز منطقه ضاحيه بود.
براساس اين نقشه قرار بود دو فرد انتحاري با سلاح هاي خودكار حمله اي را انجام داده و سپس خود را منفجر كنند و درپي آن يك دستگاه خودروي بمبگذاري شده وارد شود و هنگام جمع شدن مردم به طور طبيعي در محل انفجار، يك عامل انتحاري خود را در ميان آنها منفجر كند.
اين منابع افزودند: الاطرش اطلاعات مهمي درباره شبكه انتقال خودروهاي بمبگذاري شده از خاك سوريه به لبنان از طريق منطقه عرسال ارايه كرد و يكي از اردوگاه هاي فلسطيني در بيروت چند بار به عنوان خاستگاه عاملان انتحاري يا خودروهاي بمبگذاري شده استفاده شده است.
روزنامه الاخبار به نقل از منابع اطلاعات خود نوشت: مراجع سياسي و امنيتي نزديك به جريان المستقبل به خانواده الاطرش و گروه شيوخ نزديك به او گفتند ارتش الاطرش را براساس شواهد و دلايل بازداشت كرده است. اين مراجع به طرفداران الاطرش توصيه كردند كه تنش سياسي ايجاد نكنند زيرا به نفع آنها نخواهد بود.
اين مراجع خاطرنشان کرده اند که برای ممانعت از آزار و اذيت و اهانت به الاطرش در جريان تحقيقات، با ارتش لبنان تماس خواهند گرفت تا اين تحقيقات در سريعترين زمان ممكن پايان يابد.
شیخ الاطرش که نامش در فهرست دارالفتوای لبنان ثبت شده و امام یکی از مساجد شهرعرسال در شمال شرقی لبنان مقر اصلی تکفیری های تروریست است، پنجشنبه شب گذشته (5 بهمن ماه) به دام نیروهای نظامی و امنیتی لبنانی افتاد.
این شیخ تکفیری با سوء استفاده از جایگاه خود به تروریست ها برای اقدامات جنایتکارانه در لبنان کمک می کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها