نخستین دیدار عضو ارشد "فتح" با وزیر خارجه ایران

نخستین دیدار عضو ارشد
سه شنبه 8 بهمن 1392 - 17:21

عضو ارشد جنبش فتح برای نخستین بار با وزیر خارجه کشورمان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "فلسطین الان" اعلام کرد، "جبریل رجوب" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح امروز (سه شنبه) در دیدار با "محمد جواد ظریف" درباره تحولات اوضاع منطقه خاورمیانه و آخرین اوضاع مسأله فلسطین گفتگو کرد.
این سایت فلسطینی به نقل از منابعی در تهران نوشت: "ظریف در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از تشکیلات خودگردان و به ویژه جنبش فتح تأکید و به روابط تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یاسر عرفات رهبر فقید فلسطینی اشاره کرد."
بر اساس این گزارش، جبریل رجوب دوشنبه شب وارد تهران شد. این نخستین سفر رسمی یکی از مسئولان ارشد جنبش فتح به تهران پس از چندین سال می باشد. رجوب قرار است علاوه بر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  با معاون وی و شماری از مسئولان ایرانی دیدار و گفتگو کند.
رجوب قرار است در این دیدارها، مسئولان ایرانی را از تحولات مسأله فلسطین و منازعات داخلی بین جنبش‌های فتح و حماس و پیامدهای بحران سوریه بر فلسطین و همچنین فشارهایی که به تشکیلات خودگردان برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی وارد می شود، مطلع کند.
رجوب در جریان سفر منطقه ای خود به عمان نیز سفر کرد و در دیدار با شماری از مسئولان این کشور آنان را از تحولات مسأله فلسطین مطلع کرد.

پربیننده ترین خبرها