نشست علمای‌ اسلام در دمشق + گزارش تصویری

سه شنبه 8 بهمن 1392 - 22:06

دمشق، العالم - حاضرین در دهمین اجلاس علمای اسلام با عنوان "مسلمانان بین غرب گرایی و تکفیر" که در پایتخت سوریه برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم حفظ وحدت و مقابله با خشونت و تکفیر، اعلام کردند که وهابیت، چهره تابناک اسلام را مخدوش کرده است.

به گزارش خبرنگار العالم از دمشق، شیخ احمد بدرالدین حسون رئیس مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه، محمد توفیق البوطی رئیس اتحادیه علمای شام و محمد رضا شیبانی سفیر ایران در دمشق و جمع کثیری از علما در دهمین اجلاس علمای اسلام حضور داشتند.

عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه در حاشیه این اجلاس که امروز (سه شنبه) برگزار شد، در مصاحبه با شبکه خبری العالم تأکید کرد: هدف ما، اصلاح تفاسیر و برداشت های غلط وهابیت، تروریست ها و تکفیری ها از اسلام است و می خواهیم افکار عمومی را از عقاید باطل آنها آگاه کنیم.

السید افزود: وهابیون و تکفیری ها "خوارج" زمان معاصر هستند و ما باید ملل جهان عرب و دنیای اسلام را از خطر وهابیت و تکفیر آگاه کنیم.

محمد توفیق البوطی رئیس اتحادیه علمای شام نیز گفت: ما تلاش می کنیم افکار و عقاید صحیح و آموزه های واقعی دین اسلام را در مراکز آموزشی سوریه بیان کنیم و به اطلاع مردم برسانیم.

محمد صادق الحسینی نویسنده و کارشناس امور خاورمیانه هم در مصاحبه با العالم تأکید کرد: سوریه، لبنان، جمهوری اسلامی ایران و کل جبهه مقاومت، با قامتی استوار در برابر تکفیری های مزدور و وابسته به دشمن صهیونیست ایستاده اند.

MKH-28-11:00

پربیننده ترین خبرها