تصاویر مبلغان سعودی و فرزندانشان جنجال به پا کرد

تصاویر مبلغان سعودی و فرزندانشان جنجال به پا کرد
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 11:19

با ادامه گسترش اختلافات بین اعضای آل‌سعود به دلیل انزوای روز افزون این کشور در منطقه و جهان درنتیجه حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه؛ انتشار تصاویری از مبلغان "سعودی" به همراه فرزندانشان در اماکن تفریحی و خارج از این کشور، با وجود دعوت مستمر آنان از جوانان عربستانی برای جنگ در سوریه، جنجال بسیاری را در این کشور به راه انداخته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این تصاویر از طریق برنامه پر مخاطب "الثامنه" در شبکه سعودی "ام بی سی" منتشر شد. در این تصاویر مبلغان سعودی حامی جنگ در سوریه، در اماکن تفریحی به همراه فرزندان و نوه های خود در حال گذراندن اوقات فراغت هستند.
انتشار این تصاویر با موجی از اعتراضها در عربستان همراه شده است، به صورتیکه فعالان در شبکه‌های اجتماعی در ایننترنت تأکید کردند این مبلغان درحالیکه فرزندان مردم را تحت عنوان "جهاد" برای جنگ به خارج از این کشور می‌فرستند، به همراه فرزندانشان در حال خوشگذرانی و بهره مندی از لذتهای دنیوی هستند.
دکتر "عبدالعزیز الریس" مهمان برنامه "الثامنه" تأکید کرد، کسانی را که مردم را برای رفتن به سوریه جهت جنگیدن در این کشور تشویق می کنند، "مبلغان سیاسی" هستند. آنان مردم را فریب می‌دهند ولی همچنان این فرصت را برای خودشان باقی می گذارند تا در زمان مناسب مواضع خود را تغییر داده و بر ادعاهای قبلی خود سرپوش بگذارند.
وی تأکید کرد که باید بین علمای دین، و مبلغان سیاسی تفاوت قائل شد.
"محمد صنیتان" پژوهشگر مرکز سعودی "ساس" در مدینه، درباره جنجال به راه افتاده در عربستان، به شبکه سعودی "العربیه" گفت: با توجه به فعالیتهای رسانه‌ای این مبلغان و محرومیتی که جوانان (عربستانی) تحمل می‌کنند، فریب دادن آنان با تفکرات افراطی مأموریتی آسان است.
صنیتان تأکید کرد، این مبلغان به سفرای اخوانی‌ها ضد کشورشان تبدیل شده و به بخش آموزش ضربه زدند، و زندگی را بر مردم حرام کردند.
"محمد العمر" روزنامه نگار عربستانی نیز در همین برنامه اذعان کرد که از همان نسلی بود که تحت تأثیر مبلغان قرار گرفت.
وی تأکید کرد که تحولات فعلی (در عربستان) تسویه حساب مبلغان با کشور و همچنین تسویه حساب بین چهره‌های دینی این کشور است.

پربیننده ترین خبرها