مالکی: برای سرکوب تروریست‌ها فرصت زیادی نداریم

مالکی: برای سرکوب تروریست‌ها فرصت زیادی نداریم
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 18:57

نخست وزیرعراق تاکید کرد که ارتش در ورود به شهر فلوجه و سرکوب تروریست ها درنگ نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نوری مالکی امروز (چهارشنبه) در سخنرانی هفتگی خود گفت: ارتش اجازه نخواهد داد که تروریست های وابسته به القاعده ساکنین شهر فلوجه را آواره و عزت آنها را پایمال کند و به همین دلیل طرد القاعده از فلوجه را در اولویت های اصلی خود گنجانده ایم.

نخست وزیر عراق در بخش دیگری از این سخنرانی - که سایت سومریه نیوز متن آن را منتشر کرد- افزود: تسلط تروریست های القاعده بر فلوجه و منطقه الکرمه ( شمال شرق فلوجه) به این معناست که آنها از این دو موضع به عنوان پایگاهی برای حمله به کربلا، نجف، بغداد، صلاح الدین و نینوا استفاده خواهند کرد.

مالکی گفت: تروریست ها وارد خانه های مردم شده اند و آنها را آواره کرده اند. البته ارتش هم وقتی وارد شهری می شود که تروریست ها در آن مخفی شده اند، متحمل خسارات و تلفاتی می شود ولی برای نجات ساکنین آن شهر مجبور به اجرای عملیات نظامی است و سعی می کنیم که ارتش کمترین خسارات و تلفات را متحمل شود.

مالکی با درخواست از عشایر و ساکنین فلوجه برای حمایت از ارتش در سرکوب تروریست های القاعده گفت: عشایر و مردم با حمایت از ارتش می توانند تروریست های القاعده را از خانه و شهر خود بیرون کنند و امنیت و آرامش را به شهر خود بازگردانند.

مالکی همچنین از احزاب سیاسی خواست که به اختلافات خود پایان دهند و برای مبارزه با القاعده متحد شوند.

مالکی افزود: هیچ فردی نباید تصور کند که با حمایت از القاعده و تروریسم می تواند در آینده سمت و منصبی را به دست بگیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها