هلاکت سرکرده داعش در استان الانبار

هلاکت سرکرده داعش در استان الانبار
چهارشنبه 9 بهمن 1392 - 22:12

العالم - مرکز مبارزه با تروریسم در عراق از کشته شدن سرکرده گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در استان الانبار (غرب عراق) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع آگاه در مرکز مبارزه با تروریسم عراق گزارش داد که گروهی از نیروهای این مرکز، "ابوعائشة السعودي" سرکرده داعش در استان الاانبار را به هلاکت رساندند و نیز منطقه البوفراج در شمال رمادی (مرکز استان الانبار) را از لوث گروه های تروریستی پاکسازی کردند.

خبرگزاری "کل العراق" اعلام کرد: نیروهای وابسته به مرکز مبارزه با تروریسم با حمایت و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، امروز (چهارشنبه) توانستند 90 درصد از منطقه البوفراج در شمال رمادی را از لوث گروه های تروریستی پاکسازی کنند.

این مرکز همچنین اعلام کرد که نیروهای مرکز مبارزه با تروریسم عراق، برخی از پناهنگاه های وابسته به گروهک تروریستی داعش را که مقادیری سلاح سنگین و سبک درآن جا نگهداری می شد، منهدم کردند.

براساس این گزارش، نیروهای مرکز مبارزه با تروریسم عراق جسد سرکرده داعش در الانبار را به مرکز پزشکی قانونی منتقل کردند و عملیات پاکسازی منطقه از وجود عناصر تروریستی همچنان ادامه دارد.

شبکه اطلاع رسانی عراق نیز به نقل از "أنور حما أمين" فرمانده نیروی هوایی ارتش عراق گزارش داد که از زمان شروع عملیات نظامی در استان الانبار از ماه گذشته، 57 مرکز و موضع وابسته به داعش منهدم  شده است.

وی افزود: 16 هزار نفر از نیروهای ارتش عراق به استان الانبار اعزام شده اند.

فرماندهی نیروی زمینی ارتش عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود که بخش عمده صحرای الانبار در عملیات امنیتی حمله به مقرهای گروهک تروریستی داعش، آزاد شده است.

استان الانبار عراق از 22 دسامبر گذشته صحنه عملیات نظامی گسترده نیروهای ارتش عراق برای پاکسازی این استان از عناصر مسلح تروریستی وابسته به القاعده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها