حمله ارتش و درخواست کمک عناصر مسلح در حلب

پنج‌شنبه 10 بهمن 1392 - 22:08

سوریه (العالم) ـ در حالی که مذاکرات سیاسی در "ژنو2" میان مخالفان و دولت سوریه حداقل تا این لحظه بی نتیجه مانده، ارتش سوریه به پیشروی خود در بسیاری از محورها و بیشتر مناطق درگیری ادامه می دهد.

به گزارش روز پنجشنبه "مازن سلمو" خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه، منابع نظامی اعلام کردند که ارتش سوریه با پیشروی در بسیاری از محورها در اغلب مناطق درگیری، خسارتهای گسترده ای به عناصر مسلح وارد کرد.

در ریف حلب، منابع نظامی به گسترده شدن درگیریهای شدید میان ارتش و عناصر مسلح اشاره کردند که از چندروز بویژه پس از فرود اولین هواپیمای غیرنظامی در فرودگاه بین المللی حلب ادامه دارد. ارتش سوریه پایگاههای عناصر مسلح در مناطق المعادی و الحیدریه را هدف قرار داد که بر اثر آن چند تن از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند.

همچنین همراه با پیشروی قابل توجه ارتش به اطراف منطقه بنی زید، توپخانه سنگین ارتش مراکز تجمع عناصر مسلح در این منطقه را هدف قرار داد و عناصر مسلح به گفته منابع داخلی درخواست کمک می کردند.

در ریف دمشق نیز ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در منطقه القدم واقع در جنوب پایتخت ادامه داد.

منابع نظامی تاکید کردند که در حملات مستقیم به پایگاه های عناصر مسلح در بورسعد چند تن از عناصر مسلح کشته و زخمی شدند، همچنین درگیریهای شدید میان طرفین در داریا صورت گرفت و این در حالی است که بنا به اطلاعات موجود، تلاشهای سازش به جوبر نیز کشیده می شود.

یک منبع نظامی در گفت و گو با خبرنگار العالم با اشاره به هدف قرار دادن برخی مقرهای نظامی عناصر مسلح که اغلب آنها از ملیتهای مختلف از جمله افغانی، چچنی و عربستانی هستند، خاطرنشان کرد: عملیات نظامی ارتش در ریف دمشق، القدم، ادوما، جوبر، عربین و اغلب مناطق ادامه دارد.

در حالی که جبهه های درگیری در برخی مناطق ریف دمشق شعله ور می شوند، برخی مناطق دیگر رو به آرامش می نهند و اهالی به خانه های خود بازمی گردند همانطور که در مناطق برزه و مضایا در ریف دمشق رخ داد.

در عین حال منابع سوری تاکید می کنند که تلاشهای مسالمت آمیز همچنان ادامه خواهد یافت تا سازش به دیگر مناطق درگیری نیز کشیده شود که به گفته مسوولان سوری این همان چیزی است که برای آن در حال زمینه سازی هستند.
MKH-30-10:50

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها