ارتش لبنان اعترافات الاطرش را منتشر کرد

ارتش لبنان اعترافات الاطرش را منتشر کرد
جمعه 11 بهمن 1392 - 11:05

ارتش لبنان با انتشار بیانیه ای اعترافات مهم "عمر ابراهیم الاطرش" شیخ تکفیری همدست با عناصر تروریستی در لبنان و ارتباط او با انفجارهای اخیر در این کشور را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه ارتش لبنان آمده است: "عمر ابراهیم الاطرش"معروف به "ابوعمر" در تاریخ 22 ژانویه جاری در پی به دست آمدن اطلاعاتی درباره ارتباطش با عناصر تروریست در سوریه و تشکیل یک گروهک تروریستی متشکل از عناصر لبنانی، سوری و فلسطینی بازداشت شد.

وی در بازجویی ها به ارتباط با عمر ابراهیم صالح معروف به ابوفاروق، نعیم عباس، احمد طاها و شماری دیگر از عناصر تروریست گروه های تروریستی گردان عبدالله عزام، دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و جبهه النصره اعتراف کرد.

الاطرش همچنین به انتقال یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده به بیروت اعتراف کرد. وی این خودرو را از شخصی سوری به نام ابوخالد تحویل گرفته بود و پس از رساندن خودرو به بیروت، آن را با هماهنگی عمر صالح، به تروریستی به نام نعیم عباس تحویل داد.

الاطرش همچنین اعتراف کرد که کمربندهای انفجاری، نارنجک های دستی و سایر مهمات را به دست تروریست ها رسانده است.

یکی از اقدامات الاطرش، انتقال یک دستگاه خودروی جیپ مدل شیروکی به همراه با دو عامل انتحاریِ حامل کمربند انفجاری بود. الاطرش این دو عامل انتحاری به همراه خودرو را تحویل عباس داد و این دو عامل انتحاری سپس در پست های ایست و بازرسی الاولی و مجدلیون خود را منفجر کردند. خودروی یاد شده نیز چندی بعد منفجر شد.

الاطرش، یک خودروی دیگر را نیز با همراهی ابوفاروق منتقل کرد که آن خودرو نیز منفجر شد.

این تروریست همچنین به انتقال عناصر انتحاری از کشورهای عربی به داخل خاک سوریه و تحویل دادن آنها به گروه تروریستی جبهه النصره اعتراف کرد.

وی همچنین 4 فروند موشک از سوریه به لبنان وارد کرد که این موشک ها در تاریخ 22 ماه ژانویه جاری از منطقه الحوش در جنوب لبنان به اراضی اشغالی فلسطین شلیک شدند. الاطرش چهار فروند موشک دیگر را نیز چند روز پیش از بازداشت، از شخصی به نام احمد طاها تحویل گرفت.

سازمان اطلاعات لبنان در حال توسعه دامنه تحقیقات است تا بتواند از همه عملیات گروهک تروریستی که این شخص با آن در ارتباط است، پرده بردارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها