واکنش روحانی عراقی به انحلال شورای علمای بحرین

واکنش روحانی عراقی به انحلال شورای علمای بحرین
جمعه 11 بهمن 1392 - 22:18

به دنبال انحلال شورای اسلامی علمای بحرین،عالی‌ترین تشکل شیعیان این کشور به دست رژیم آل خلیفه،آیت الله "محمد مهدی آصفی" عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مسلمانان جهان را به دفاع از ملت بحرین فراخواند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی از علمای عراق، در واکنش به اقدام رژیم آل خلیفه در منحل کردن شورای اسلامی علمای بحرین، با صدور بیانیه ای، این مساله را آخرین حربه رژیم آل خلیفه برای سرکوب و خشونتگری دانست و تاکید کرد: شورای اسلامی علمای بحرین، یکی از مهم ترین تریبون های سیاسی است که طریق آن مطالبات مردم و ظلم هایی که بر آنان می رود را بازتاب می داد و از جایگاه بسیار برجسته ای در بحرین و جهان اسلام برخوردار بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه با منحل کردن این تشکیلات، صفحه سیاه دیگری به پرونده سرشار از ظلم و ستم، خشونت، سرکوبگری و تروریسم خود می افزاید.
آیت الله آصفی در این بیانیه تصریح کرده است: اگر آل خلیفه، هوشیاری سیاسی خود را از دست نداده بود، می توانست درک کند مهر و موم ساختمان شورای اسلامی علمای بحرین، نمی تواند جلوی فعالیت این شورا را بگیرد، زیرا تریبون آن ها، از حد این شورا فراتر خواهد رفت و هر چه بیشتر در جهان اسلام گسترش خواهد یافت و سیاست سرکوب، خشونت و تروریسم و حذف مخالف نخواهد توانست تاثیری بر ادامه فعالیت های این شورا بگذارد.

وی سپس خطاب به مسلمانان جهان گفت: سرکوب و تروریسم رژیم آل خلیفه ضد ملت بحرین که با پشتیبانی رژیم آل سعود صورت می گیرد، مسلمانان را در قبال دفاع از این ملت که مدت زیادی تحت عذاب و سرکوبگری این خاندان ظالم و فاسد و خودپرست رنج کشیده اند، یکپارچه می کند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: هر مسلمان غیرتمندی که قدرت تاثیرگذاری سیاسی دارد و از سازوکارها و ابزارهای لازم برخوردار باشد، باید آشکارا به رسوا کردن ظلم و سرکوبگری که در حق ملت بحرین می شود، بپردازد و در جهت رفع ظلم از مسلمانان از طریق رسانه های آزاده اقدام کند، زیرا پیامبر گرامی (ص) فرموده است هرکس ببیند پادشاهی ظالم، حلال خدا را حرام می دارد و پیمان خدا را می شکند و در میان مردم ظلم و ستم روا می دارد، باید برای تغییر این وضع اقدام کند و با حرف و عمل در این مجال گام بردارد.

یاد آور می شود که دیده بان حقوق بشر بحرین نیز منحل کردن شورای اسلامی علمای بحرین را به مثابه نقض آشکار حقوق بشر و ننگی بر پیشانی دولت بحرین دانست که همواره در پی حذف مخالفان است و این بار بزرگ ترین تشکل ملی و نهادی ریشه ای و اصیل در بحرین را نشانه رفته است.

دادگاه عالی اداری رژیم بحرین روز چهارشنبه (9بهمن ماه 1392) با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.

شورای اسلامی علمای بحرین در سال 2005 توسط آیت الله شیخ عیسی قاسم تأسیس شد. بیشتر طلبه های علوم دینی بحرینی در این شورا عضو هستند و فعالیتهای آن بر مسائل دینی متمرکز بوده است.
این شورا همزمان با آغاز خیزش مسالمت آمیز مردم بحرین در 14 فوریه 2011 حمایت خود را از این حرکت مردمی و مطالبات برحق آن اعلام کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها