ویدیو؛ گزارش العالم از ادامه پاکسازی استان الانبار

جمعه 11 بهمن 1392 - 23:10

بغداد، العالم- نیروهای امنیتی عراق موفق شدند علاوه بر پاکسازی کامل منطقه بوفراج در استان الانبار، بیش از 40 تن از تروریست‌ها را در فلوجه به هلاکت برسانند.

به گزارش خبرنگار العالم در عراق، پس از درگیری های شدید میان ارتش این کشور و تروریست های گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) در استان الانبار، نیروهای امنیتی عراق توانستند با پاکسازی کامل بوفراج در شهر الرمادی، 24 تروریست را نیز در اتوبانی در منطقه الجریشی واقع در استان الانبار به هلاکت برسانند.

عباس البیاتی نماینده پارلمان عراق در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: با نیروهای داعش نه صلح خواهیم کرد و نه مذاکره. تنها راه حل، حمله نظامی و از بین بردن آنهاست. اگر قرار باشد با کسی مذاکره کنیم با عشایر غیرتمندی که علیه تروریست ها بپاخاسته و جنگیدند گفتگو خواهیم کرد.

وی افزود: عشایر نیروهای جدیدی هستند که باید در نقشه سیاسی آینده عراق برای آنها جایگاه مناسبی بیابیم.

در فلوجه نیز ارتش عراق بعد از درگیری با تروریست های داعش در منطقه عامریه توانست 40 تن ازآنان را به هلاکت رسانده و 15 خودروی نظامی آنان را منهدم کند.

سعد المطلبی عضو شورای استان بغداد در همین زمینه گفت: استان های غربی باید به صورت کامل از وجود عناصر القاعده و داعش پاکسازی شوند و سال 2014 پایان عمر القاعده و سایر گروههای تروریستی در عراق است که امنیت مردم را به خطر انداخته اند.

وی تاکید کرد عملیات مبارزه با تروریست ها تا زمان پاکسازی همه نقاط عراق از تمام ظواهر تروریستی ادامه خواهد داشت.

ارتش بعد از نبرد با تروریست ها در فلوجه برای مبارزه در الرمادی آماده می شود. منابع امنیتی تاکید می کنند که میان ارتش و جنبش مردمی عشایر "بیداری" هماهنگی هایی صورت گرفته تا این جنبش ها با ورود به صحنه فلوجه و با کمک و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، این شهر را از عناصر مسلح پاکسازی کنند.

استان الانبار و مرکز آن الرمادی از تاریخ 21 دسامبر گذشته شاهد عملیات گسترده ای با مشارکت ارتش و عشایر علیه گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است که تا مرز اردن و سوریه امتداد یافت. 

پربیننده ترین خبرها