دلیل انحلال شورای اسلامی علما در بحرین

دلیل انحلال شورای اسلامی علما در بحرین
شنبه 12 بهمن 1392 - 09:20

آیت الله شیخ عیسی قاسم رئیس شورای اسلامی علمای بحرین و از روحانیون بارز این کشور حکم انحلال این شورا را سیاستی دانست و گفت که هدف رژیم آل خلیفه از این کار ایجاد شکاف و چند دستگی در بین اقشار مختلف جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ عیسی قاسم در خطبه نماز جمعه در مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز (نزدیک شهر منامه پایتخت بحرین) به حکم اخیر دادگاه رژیم آل خلیفه درخصوص انحلال شورای اسلامی علما و مصادره اموال و بستن مقر آن پرداخت و گفت: سیاستی که براساس آن این حکم علیه شورای اسلامی علما صادر شد، سیاستی بیهوده است. این سیاست به مقدسات، اموال، خون و آبروی افراد تعدی و تعرض می کند.

وی افزود: صرف این تفکر که این حکم باعث خواهد شد به فعالیت های دینی لطمه و ضربه وارد شود، تفکر انسان های عقب مانده است.

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: تصمیم برای بستن مقر شورای اسلامی علما از قدیم بود و این زمان برای انجام آن انتخاب شد تا از این راه درها به روی دعوت برای گفت وگو (به منظور حل اوضاع نابسامان کشور) بسته شود.

وی تأکید کرد: حکم صادر شده علیه شورای اسلامی علما، سیاسی، طائفه ای و زننده است که مسئولان آن را برای ایجاد شکاف و چند دستگی طائفه ای در بین اقشار مختلف جامعه  اتخاذ کرده اند.

دیروز مناطق مختلف بحرین صحنه تظاهرات مردمی در حمایت از شورای اسلامی علما بود.

در منطقه "ابوصیبع" نیز تجمعی گسترده با حضور شمار قابل توجهی از شهروندان برای اعتراض به انحلال شورای اسلامی علما برگزار شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها