هشدار عالم عربستانی درباره بدتر شدن اوضاع بحرین

هشدار عالم عربستانی درباره بدتر شدن اوضاع بحرین
شنبه 12 بهمن 1392 - 11:12

عالم عربستانی اقدام رژیم آل خلیفه در انحلال شواری علمای این کشور را عامل بحرانی تر شدن اوضاع بحرین ارزیابی کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، علامه شیخ "عبدالکریم الحبیل" درخطبه های نماز جمعه منطقه "تاروت" در "قطیف" عربستان از این که رژیم بحرین به جای پاسخگویی به درخواست های مردم و تلاش برای حل بحران روبه رشد در این کشور در جهت خلاف آن قدم برمی دارد، ابراز تعجب و این گونه تصمیمات را رفتارهای احمقانه ای توصیف کرد.
وی همچنین اقدام آل خلیفه در انحلال شورای علمای بحرین را که اعضای آن از علمای فرهیخته و متفکران مومن هستند، محکوم کرد.
علامه الحبیل در توصیف شورای علمای بحرین اظهار داشت: اعضای این شورا همواره مردم را به سوی خیر و هدایت سوق داده و از تمامی مظاهر فتنه و جنگ و تفرقه دور کرده اند. شورای علما به ریاست شیخ عیسی قاسم یک موسسه علمی بی نظیر است که عهده دار امور مردم و ضامن امنیت آنها بوده است.
وی با انتقاد از انحلال این شورا افزود: آل خلیفه به جای یافتن راه حل برای بحرانی که بیش از سه سال است گریبانگیر کشور بحرین شده و به جای پاسخگویی به نیازها و خواسه های مردم، دست به اقدامات احمقانه ای می زند که باعث بحرانی تر و متشنج تر شدن اوضاع می شود.
دادگاه عالی اداری رژیم بحرین روز چهارشنبه (9بهمن ماه 1392) با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها