عالم برجسته بحرینی: آل‌خلیفه آزادی مذهبی را نقض کرد

عالم برجسته بحرینی: آل‌خلیفه آزادی مذهبی را نقض کرد
شنبه 12 بهمن 1392 - 11:59

رییس شورای اسلامی علمای بحرین گفت: اقدام حکومت آل خلیفه در خصوص انحلال این شورا، نقض آزادی مذهبی وآزادی بیان است، زیرا این شورا یک هیات مذهبی و متعلق به بخش زیادی از مردم است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مجید مشعل" این اتهام را که "که این شورا با سرپوش مذهبی وارد سیاست می شود" به شدت رد و تاکید کرد که شورای علما با سخنان راهگشا و فراجناحی مردم را به آشتی و سازش دعوت می کرد و این در حالی است که آزادی بیان یکی ازحقوق همه انسانها و مراکزاست.

گفتنی است جمعیتهای بحرینی مخالف دیروز در میدان روستای ابوصیبع، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
مشعل ادامه داد: از آن جایی که این شورا نماینده مذهبی گروههای زیادی است، تصمیم انحلال آن نقض حقوق ملت است.
رییس شورای اسلامی علمای بحرین افزود: هدف از انحلال این شورا متوقف کردن فعالیتهای مذهبی است زیرا این شورا، متعلق به جامعه است و این تصمیم نمی تواند آنگونه که آنها تصورمی کنند، فعالیت این شورا را متوقف کند زیرا اعضای آن به فعالیتهای مذهبی خود ادامه می دهند.
وی افزود: این تصمیم دادگاه، در قالب اقداماتی برای ممانعت از آزادی بیان و نقض حقوق گروه زیادی از جامعه است و نقض حقوق مردم  نیز با بازداشت افراد و ممانعت ازبازگشت افراد اخراج شده به مشاغل خود آغاز شد.
رییس شورای اسلامی علمای بحرین تاکید کرد: این شورا به فعالیت مذهبی خود و هم چنین حمایت از مردم برای دست یافتن به حقوق و خواسته های قانونی اشان ادامه خواهد داد.

دادگاه عالی اداری رژیم بحرین روز چهارشنبه (9بهمن ماه 1392) با صدور حکمی سیاسی در ارتباط با شکایت "خالد بن علی آل خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی، شورای اسلامی علمای بحرین را منحل کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها