لاوروف: بحران سوریه، تروریسم را گسترش داده است

لاوروف: بحران سوریه، تروریسم را گسترش داده است
شنبه 12 بهمن 1392 - 18:37

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با تصریح به اینکه بحران سوریه باعث ظهور ابعاد جدیدی از پدیده تروریسم شده است، تأکید کرد که باید دامنه هیأت مخالفان سوریه در "ژنو 2" گسترده‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنان خود در کنفرانس امنیتی مونیخ تصریح کرد: درگیری‌های خونین در سوریه باعث شده تا این کشور به مقری برای تروریست‌ها و تندروها تبدیل شود که از سراسر جهان به این کشور آمدند و هیچ کس نمی‌داند که آن‌ها پس از بازگشت به کشورهایشان چگونه از مهارت‌هایی که در سوریه به دست آوردند، استفاده خواهند کرد و وحشی‌گری‌هایی که علیه مسیحیان و دیگر اقلیت‌ها در خاورمیانه رخ داده است، باعث می‌شود که با نگاهی بدبینانه به این امور بیندیشیم.

وزیر خارجه روسیه افزود: روسیه و امریکا هر کدام به تنهایی قادر به از پیش بردن کاری نیستند. بلکه برداشتن گام های بزرگ نیازمند تلاش دسته جمعی است و همگان باید صبور باشیم و روند گام به گام و پیشرفت تدریجی را در دستور کار قرار دهیم.

لاوروف با تأکید براینکه نباید هیچ اولتیماتومی برای روند خلع سلاح شیمیایی سوریه ارائه شود، گفت: تهدید کردن سوریه به استفاده از زور در صورت عدم اجرای امحای تسلیحات شیمیایی در موعد تعیین شده اشتباه است.

این مقام روسی عنوان داشت: مسکو بر این باور است که تصمیم‌هایی که پیرامون امحای تسلیحات شیمیایی سوریه و برگزاری نشست ژنو 2 و همچنین مساله هسته‌ای ایران صورت گرفت، در نتیجه تلاش‌های دسته جمعی محقق شد.

سرگئی لاوروف همچنین با اعلام حمایت مسکو از مذاکراتی که در ژنو میان دولت و مخالفان سوری آغاز شده است، تاکید کرد: باید به سوری‌ها کمک شود تا خودشان آینده کشورشان را تعیین کنند و همچنین یک هیأت که همه اقشار جامعه سوریه را در بر می گیرد، در ژنو مشارکت کند.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم که این روند سیاسی آغاز شده به حفظ حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن کمک کنند و در این کشور حقوق همه نژادها و مذاهب حفظ شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها