پیک صلح داعش چگونه به قتل رسید؟

پیک صلح داعش چگونه به قتل رسید؟
شنبه 12 بهمن 1392 - 21:52

عناصر گروهک جبهه اسلامی، میانجی ارسالی از سوی داعش برای توقف درگیری‌ها میان طرفین و زمینه‌سازی خروج این گروهک از بخش‌هایی از حومه ادلب را به قتل رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به دنبال شکست طرح یک مفتی وهابی عربستانی برای امضای صلح میان گروهک های افراطی "داعش" و "جبهه اسلامی" در سوریه، شدت درگیری ها میان طرفین در حومه های حلب و ادلب شدت یافته است.

خبرگزاری لبنانی آسیا به نقل از منابع ویژه اعلام کرد گروهک "احرار الشام" از زیر مجموعه های گروهک جبهه اسلامی، یکی از اعضای گروهک داعش را به قتل رسانده است.

براساس اطلاعات به دست آمده گروهک وابسته به حسان عبود (رئیس شورای سیاسی گروهک جبهه اسلامی) اقدام به دستگیری ابومحمد الشامی از رهبران گروهک دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش نموده است. داعش، الشامی را به عنوان فرستاده صلح از "الدانا" در حومه ادلب، برای دیدار با سرکردگان گروهک احرار الشام در گذرگاه باب الهوی در غرب حلب و در مرز با ترکیه فرستاده بود.

منابع مذکور افزودند: الشامی دستگیر و به یکی از زندان های این گروهک در گذرگاه مذکور فرستاده شد. همچنین سرکردگان جبهه اسلامی برای مأموریت وی به عنوان فرستاده برای امضای توافق نامه سازش در زمینه خروج گروهک تحت فرمانش از بخش هایی از حومه ادلب توجهی نکردند و به مدت چهار روز وی را بازداشت کردند. اما سرانجام وی از سرکردگان گروهک جبهه اسلامی درخواست آزادی کرد و آنها نیز به وی چنین وعده ای دادند.

به گفته منابع مذکور، زندانیان داعش در زندان باب الهوی با اشاره به اینکه آزادی وی شک برانگیز است، تلاش کردند وی را از خروج از زندان منصرف کنند. اما سرانجام الشامی با اشاره به اینکه وی فرستاده برقراری سازش است نه سفیر جنگ تا جانش در خطر باشد خروج از زندان را ترجیح داد.

این منابع خاطرنشان کردند: حادثه ای که برای شامی اتفاق افتاد در حقیقت سربه نیست کردن وی توسط گروهک احرار الشام بود و آزاد کردن وی از زندان با هدف از بین بردن شبهات در این باره انجام گرفت.

علاوه بر این، میانجی گری ها در زمینه آزاد کردن افراد داعش از زندان های جبهه اسلامی تاکنون بی نتیجه بوده است و جنبش احرار الشام از آزاد کردن اعضای انصار وابسته به گروهک داعش خودداری می نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها