بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در سال 2014

بازداشت گسترده فلسطینی‌ها در سال 2014
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 10:03

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی سال جدید میلادی را با افزایش بازداشت فلسطینی ها و ضرب و شتم اسرا در زندان های مختلف آغاز کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز در بیانیه ای اعلام اشاره کرد: در 260 عملیات یورش به روستاها، شهرها، اردوگاهها و شهرک های کرانه باختری، شهر اشغالی قدس و نوارغزه در ماه ژانویه گذشته بیش از 400 فلسطینی از جمله 75 کودک و 8 زن بازداشت شدند.

ریاض الاشقر سخنگوی رسانه ای این مرکز گفت: مقامات رژیم اشغالگر به سیاست بازداشت همه اقشار جامعه فلسطین ادامه دادند، تا جایی که ماه گذشته 8 نفر از زنان و دختران بازداشت شدند.

همچنین نیروهای اشغالگر 75 کودک از جمله 35 کودک را از شهر الخلیل در کرانه باختری ربودند که نشانه تشدید اقدامات علیه کودکان فلسطینی است.

"عبیده عامر سعید" 16 ساله از ساکنان شهر اشغالی قدس به علت منتقل شدن از زندان اوفک به زندانی دیگر دو روز اعتصاب غذا کرد.

الاشقر گفت: رژیم اشغالگر در ماه ژانویه عملیات سرکوب اسرا در زندان ها را افزایش داده است؛ به طوری که این مرکز از 17 عملیات یورش و سرکوب اسرا در تعدادی از زندان ها خبر داده است و در یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به زندان ریمون 3 اسیر زخمی شدند.

وی افزود: شمار اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، به 6 نفر افزایش یافت. حسام عمر و موسی صوفان دو اسیر بیمار در اعتراض به زندانی شدن در سلول انفرادی از 5 ماه پیش و عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی خود اعتصاب غذا کردند.

الاشقر گفت: اوضاع اسرای بیمار ماه گذشته بدتر شده و حال برخی از آن ها به علت عدم رسیدگی پزشکی به شدت وخیم است و شماری از آنها به بیمارستان منتقل شده اند.

وی تصریح کرد: مقامات رژیم اشغالگر ماه گذشته به بازداشت اداری فلسطینی ها ادامه دادند تا جایی که بیش از 38 حکم اداری جدید صادر و بازداشت اداری بیش از 26 فلسطینی دیگر را برای دومین و سومین بار تمدید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها