اوباما برای کاهش تنش با عربستان به ریاض می رود

اوباما برای کاهش تنش با عربستان به ریاض می رود
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 11:12

رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از تنش در روابط با عربستان با توجه به موضعگیری های اخیر کاخ سفید درقبال تحولات منطقه، به ریاض سفر می کند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما قصد دارد در ماه مارس به عربستان سفر کند تا از سطح تنش در روابط با هم پیمان اصلی عرب خود به خاطر سیاست واشنگتن درقبال برنامه هسته ای ایران و بحران سوریه بکاهد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان عرب که به نام آنها اشاره ای نکرد، نوشت: اوباما در این سفر با عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دیدار خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از یک مسئول بلندپایه عرب خاطرنشان کرد: سفر اوباما به خاطر بحرانی شدن روابط ریاض و واشنگتن و کاهش سطح اعتماد دوجانبه است.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

برخی از اعضای خاندان حاکم در عربستان تهدید کرده اند که ریاض به علت تعلل آمریکا درقبال بحران سوریه و بهبود روابط بین آمریکا و ایران از واشنگتن فاصله خواهد گرفت.

این روزنامه نوشت: پادشاه عربستان از این دیدار استفاده خواهد کرد تا علت خودداری اوباما از حمله هوایی به سوریه را جویا شود.

مسئولان آمریکایی و مقامات امنیتی هفته گذشته گفتند: آمریکا سلاح های سبک در اختیار گروههای «میانه رو» مخالف سوری قرار می دهد.

سفر اوباما بعد از سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض صورت می گیرد.  

پربیننده ترین خبرها