تروریسم تکفیری، خطری برای صلح جهانی

تروریسم تکفیری، خطری برای صلح جهانی
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 17:29

العالم - رییس حزب دمکراتیک لبنان، تروریسم تکفیری را خطری برای صلح جهانی دانست و گفت : حاکم شدن فضای تکفیری، خطری برای لبنان و همه منطقه است.

"طلال ارسلان" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به انفجارهای اخیر در لبنان، اظهار کرد: هدف اصلی از این انفجارها، ضربه زدن به خط مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه است. عاملان این انفجارها، درصدد فتنه گری داخلی و خارجی در لبنان و خنثی کردن برنامه های مبارزه با تروریسم بین المللی و تکفیری هستند.
رییس حزب دمکراتیک لبنان درباره اوضاع سوریه گفت: وضع این کشور، به صورت پیوسته، رو به بهبود است و علت آن هوشیاری مردم و فراست رهبری سوریه است که ناکامی فتنه گران ضد سوریه را به دنبال داشته است.
وی حملات علیه سوریه را جنگ بین المللی، علیه آن کشورخواند و گفت: جنگ افروزان، تقسیم و تجزیه سوریه را در سر می پروراندند؛ اما سوری ها با سه سال پایمردی دربرابر آنان، این توطئه بزرگ را به ناکامی کشاندند.
ارسلان، صلابت نمایندگان سوریه در کنفرانس ژنو2 را ستود و گفت: مهار تروریسم، مساله ساده ای نیست، این مساله، به مثابه یک بمب ساعتی است که هر آن، احتمال انفجار آن می رود.
وی تصریح کرد: تروریسم به هیچ عنوان طایفه، مذهب، اقلیت و اکثریت نمی شناسد و همه جوامع عربی را تهدید می کند.

رییس حزب دمکراتیک لبنان، ملی گرایی و مقاومت ضد صهیونیسم را عامل وحدت لبنانی ها دانست و خاطر نشان کرد که این طرزتفکر، سبب مخالفت لبنانی ها با تقسیم بندی های مذهبی و طایفه ای است که پدیده ای وارداتی از غرب است و جز ایجاد فتنه، هدف دیگری ندارد.
"طلال ارسلان" در پایان تاکید کرد که توطئه گری علیه مقاومت در لبنان و درگیری با دولت در سوریه، هر دو به ضرر فتنه گران و تجزیه طلبان تمام خواهد شد، زیرا این دو پدیده، اتحاد و پایمردی هر چه بیشتر ِ ما را در مسیر حق سبب خواهد شد، زیرا اگر برحق نبودیم، آماج حملات دشمنان قرار نمی گرفتیم.
16:04 02.01
26

پربیننده ترین خبرها