با پیش روی ارتش سوریه

تروریست ها در القلمون گرفتار شدند

تروریست ها در القلمون گرفتار شدند
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 18:19

العالم - ارتش سوریه، حلقه محاصره گروه های مسلح را در شهر یبرد که بزرگ ترین کانون فعالیت های تروریستی این گروه ها در منطقه مرزی "القلمون" است، تنگ کرد.

یک منبع آگاه نظامی به خبرنگار العالم که ارتش سوریه را در عملیات القلمون همراهی می کرد، گفت: یبرود به سبب موقعیت جغرافیایی، به کانون استقرار تروریست ها تبدیل شده است؛ زیرا در مرز سوریه و لبنان واقع شده و بر روستای عرسال لبنان مشرف است و از لبنان به این شهر، سلاح و نفر قاچاق می شود.
وی افزود: ارتش سوریه، خطر تک تیراندازان را از بزرگراه بین المللی دمشق رفع کرد و با برقراری امنیت در این بزرگراه و نیز پیش روی یک کیلومتری به سمت یبرود، گامی بزرگ در جهت موفقیت عملیات "کشتزارهای ریما" برداشت.
پس از پیشروی ارتش، اجساد تروریست ها در جای جای منطقه مشاهده می شود. اکثر این اجساد، مربوط به تروریست های بیگانه و غیرسوری است که تلاش های آن ها برای نفوذ به مرزهای سوری از طریق لبنان، ناکام مانده است.
یک منبع نظامی به خبرنگار العالم گفت: عناصر تروریست، هر روز سعی می کنند از این منطقه، به سوریه نفوذ کنند، اما نیروهای ارتش، آن ها را هدف قرار می دهد. شمار زیادی تروریست، برای ورود به سوریه یا رساندن سلاح و مهمات به گروه های تروریست، به عرسال و برخی دیگر از مناطق لبنانی می آیند. بسیاری از این تروریست ها، عربستانی و لیبیایی هستند و البته لبنانی هم در میان آن ها دیده می شود.
برپایه این گزارش، تپه راهبردی الکویتی، که بر یبرود مشرف است شاهد درگیری های شدید میان ارتش سوریه و گروه های مسلح است. تسلط ارتش بر این تپه، نبرد یبرود را آسان تر خواهد کرد.

2-10:49

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها