شدیدترین عملیات ارتش عراق، علیه داعش

شدیدترین عملیات ارتش عراق، علیه داعش
يکشنبه 13 بهمن 1392 - 23:13

العالم - ارتش عراق با شدت بخشیدن به روند عملیات نظامی در استان الانبار، 35 تن از عناصر مسلح تروریست را به هلاکت رساند.

به گزارش روز یکشنبه شبکه العالم، در این عملیات که بیش از 10 ساعت به طول انجامید، بسیاری از پایگاه های عناصر مسلح منهدم شد ، 35 تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند و مقادیری سلاح و مهمات آن ها ضبط شد. کانون این عملیات، منطقه الکرمه در شرق رمادی و البوفراج و الملعب در جنوب الانبار بود.

"ابوالفقار الشمری" نماینده ائتلاف ملی در مجلس به شبکه العالم گفت: سازمان القاعده و گروه تکفیری داعش، طرح گسترش دامنه درگیری ها با ارتش عراق را در پیش گرفته اند، به همین سبب، ارتش نیز راهبردی تازه برای مبارزه با تروریسم در دستور کار خود قرار داده است که اساس آن بر درگیر کردن تروریست ها در جنگ چریکی و کشاندن آن ها به جنگ فرسایشی به منظور وارد کردن تلفات هرچه بیشتر به آنان استوار است.
بر پایه این گزارش، حمله هوایی ارتش عراق به شمال فلوجه، به هلاکت 15 مسلح انجامید و مسئولان پلیس عراق اعلام کردند در پی شکست میانجی گری های عشایر، نیروهای پلیس، برای حمله به فلوجه و پایان دادن به چیرگی عناصر مسلح بر آن، آمادگی کامل دارند.
نیروهای ارتش عراق حلقه محاصره عناصر مسلح در شهر فلوجه را برای حمله به آن تنگتر کردند به ویژه که عناصر مسلح از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
در این میان، سیاستمداران عراقی بر این باورند که ارتش این کشور، نیازمند همبستگی سران کشور است.
"بهاء الاعرجی" نماینده مجلس عراق گفت: کشور بر سر دو راهی است، لذا باید مردم و به ویژه سیاستمداران در برابر القاعده بایستند، زیرا تروریست های القاعده و داعش میان اقشار مختلف مردم یا احزاب، تفاوتی قائل نیستند.
ارتش عراق، نیروهای خود را در مرزهای شمال، غرب و جنوب مستقر کرد تا راه های پشتیبانی و امدادرسانی به عناصر مسلح که تحت محاصره هستند را قطع کند و از نفوذ عناصر مسلح فراری از سوریه به الانبار جلوگیری کند.
0:35- 2-2

پربیننده ترین خبرها