علمای بحرین در نامه به بان کی مون چه نوشتند

علمای بحرین در نامه به بان کی مون چه نوشتند
دوشنبه 14 بهمن 1392 - 10:16

علمای بحرین با ارسال طوماری برای دبیرکل سازمان ملل متحد، اعتراض خود را به انحلال شورای اسلامی علمای این کشور اعلام کرده و از وی خواستند تا رژیم آل خلیفه را برای احترام به حق آزادی بیان و ادیان زیر فشار قرار دهد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیروز همایش بزرگی با حضور علمای بحرینی در حمایت از شورای اسلامی علما در مسجد امام صادق (ع) در منطقه القفول برگزار شد.

این همایش روز یکشنبه با حضور دهها نفر از علمای دینی و اساتید حوزه علمیه بحرین و در راس آنان آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم برگزار شد.

حاضران در همایش طوماری را خطاب به بان کی مون دبیرکل این سازمان درباره انحلال شورای اسلامی علمای بحرین امضا کردند تا به این سازمان ارسال شود.

در این طومار آمده است: شما را به قضاوت درباره یک جنایت انسانی فرا می خوانیم که همانا حکم قضایی صادر شده از دادگاههای بحرین به منظور انحلال شورای اسلامی علما است که عالی ترین هیات دینی علمای مسلمان از مذهب جعفری است. این اقدام نادیده گرفتن حق انسانی ما در ایفای نقش دینی خودمان است که در مواد 18، 19 و27 قانون مدنی و سیاسی بین الملل به آن اشاره شده و بحرین نیز در سال 2006 میلادی آن را تصویب کرده و پذیرفته است.

علمای بحرینی خطاب به بان کی مون افزودند: ما از شما می خواهیم به وظیفه خود در قبال این جنایت عمل کنید زیرا اصول و پیمان نامه ها و مقررات بین المللی حق انجام مناسک دینی و مذهبی و ایجاد تشکلهای دینی را به ما داده است. از مقامات بحرین بخواهید که دست از ایجاد محدودیت در زمینه آزادی های دینی و آزادی بیان بردارند و حکم مذکور را که یک حق اساسی از حقوق انسانی ما را مصادره می کند، لغو نمایند.

از سوی دیگر، شیخ میثم السلمان مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز حقوق بشر بحرین نیز انحلال شورای علمای بحرین را اقدامی غیرقانونی و ناقض معاهدات بین المللی دانست و گفت، دولت بحرین براساس این معاهدات وظیفه دارد حق آزادی اندیشه و بیان و پرداختن به آداب و رسوم دینی و حق ادیان و مذاهب را در اداره مسائل دینی به دور از اجبار و محدودیت، رعایت نماید.

السلمان، علما و موسسات دینی در نقاط مختلف جهان را فراخواند تا حکومت بحرین را به توقف حملات هدفمند علیه پیروان مذهب تشیع در بحرین وادار کنند تا اینکه این حکومت از تصمیم ظالمانه خود در انحلال شورای اسلامی علمای بحرین عقب نشینی کرده و ضمن پایبندی به معاهدات و منشورهای بین المللی حقوق بشر، به حملات ساماندهی شده خود به پیروان یک مذهب خاص پایان دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها